Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2182 ggr
[something_good]1
2017-01-31 07:20

onlineflört- osäker på utseende?

Hej, jag har flörtat fram och tillbaks med en kille några månader nu vi gillar varandra men har aldrig setts vi har båda delat bilder jag tycker han är vacker och han har kallat mig vacker på varenda bild jag skickat. Grejen är att jag varje dag tjatat om att jag är ful, alltså kanske upp emot 10 gånger per dag, inte medvetet men blivit så iallafall han har varenda gång sagt NEJ men nu när jag nämnde det senaste gången så sa han "Om du fortsätter upprepa att du är ful hela tiden så får du mig att tvivla om ditt utseende" men han la också till att det var psykologiskt "får man hela tiden höra  en lögn så börjar man nästan tro på det till slut" men han har sagt att han fortfarande tror jag är vacker, men detta gjorde mig sjukt osäker - hur ska jag tolka det? hur tolkar ni det?

jag vet att det är jag som gör fel i grund och botten, har allvarliga problem..Oberörd

(la upp samma på en annan sida, men vill ha fler svar)

Annons:
[Devya]
2017-01-31 07:32
#1

Det stämmer. Om man konstant säger att man är ful (trots att man inte är det) så kan folk börja tro på det slut. 

Så BETE DIG. Sluta säga att du är ful för det för bara en massa negativt med sig och ingen orkar i längden höra sådant.  Jag har varit sådan men fick illa kvickt sluta med det barnsliga beteendet för så uppför man sig inte, speciellt inte om man är vuxen. Men det är också bra att försöka korrigera sitt beteende även om man är tonåring.

[something_good]1
2017-01-31 07:34
#2

#1 Enkelt och säga svårt att göra

men du har rätt också i det du säger, jag har redan slutat med det beteendet men det krävde att han sa till mig för att jag skulle förstå det ibland så måste man få höra något för att förstå många är så luddiga när dem stör sig på något - speciellt viktigt för mig med min problematik, och han har liknande problematik så han är inte 'perfekt'

OnlineCores
2017-01-31 12:58
#3

Ni kanske skulle ta och träffas? Det är lätt att det blir missförstånd via konversationer på internet när man inte kan se eller höra den andra personens icke verbala språk, som kroppsrörelser och ton i talet. Bara ~10-30 % av människors interaktion med varandra är verbal (ord som bildar meningar).

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[something_good]1
2017-01-31 13:37
#4

#3 Ja vi ska ses snart. Men jag tror det är min autistiska sida som krånglat till det i vår relation nu, vart alldeles för fast med den här "jag är ful" grejen, men hur tolkar du det? han har ju alltid sagt att jag är vacker och först nu sa han efter jag ännu en gång återupprepat mig detta, låter väl mer som han stör sig på mitt beteende än utseende? äh kan inte tolka signaler..

OnlineCores
2017-01-31 14:07
#5

Det är så svårt att tolka saker över internet, även för en icke autistisk och jag tror inte man ska göra så stor sak av det. T.ex. att du hela tiden har fokus på ditt utseende så kanske det blir mycket fokus på det, även om han inte bryr sig så mycket om det. Eller så är det viktigt för honom, det är omöjligt att veta innan ni lärt känna varandra på riktigt. Och med min egna erfarenhet så betyder utseende mindre och mindre ju äldre man blir. Och ett förhållande handlar i längden om att förgylla sin vardag, samma anledning som att par skaffar barn tillsammans.

Han är ju uppenbart intresserad i dig, för annars hade han inte velat träffas. Och det låter som att du har ett spännande möte framför dig.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[something_good]1
2017-01-31 22:27
#6

#5 Ja men det är så förvirrande för han har sagt massor av gånger att jag ser bra ut till varenda bild jag skickat och varenda gång om jag sagt att jag är ful så har han sagt att jag inte alls är det, han har till och med sagt att jag är "för snygg för honom" emellanåt och han har sagt att han är för ärlig. Men som sagt senaste gången jag sa att jag var ful, så sa han att han började tvivla på sina egna åsikter eftersom jag hela tiden upprepar att jag är ful så kändes han att han börjar "hjärntvättas" av det och blir osäker på mitt utseende, men sedan sa han ändå att jag är vacker men att han vill att jag ska sluta säga att jag är ful för det förvirrar honom. Och detta förvirrar mig med. Vet inte om han anser mig vara ful, om han är förvirrad eller om det är mitt beetende som orsakat problem. Förlåt för jag upprepar mig, bryr mig så mycket om vad han tycker. Och ja kommer bli underbart att träffa honom, han gillar mig extremt mycket och jag gillar honom jag menar han är själv ingen supermodell men han är absolut attraktiv och vi känns så bra tillsammans men jag skulle må dåligt om han fann mig oattraktiv.. och som sagt detta har vart ett fånigt beteende tack vare att han sa till mig nu så kommer jag absolut sluta med det.

Annons:
OnlineCores
2017-02-01 12:32
#7

Rent spontant så skulle jag gissa på att han är intresserad i dig som person mer än i ditt utseende, baserat på vad du har beskrivit här. Det låter som om båda två har ett osäkert självförtroende, kanske också en sviktande självkänsla. Jag tror han tycker du ser bra ut.

Jag skulle inte påstå att det här problemet är ett autistiskt problem, utan snarare ett grubbleri för att ni har väntat så länge, och under tiden byggt upp oro för att ni inte har kunnat bekräfta varandra till fullo. Så är det för alla som flirtar över internet, och det du kan ha i åtanke till nästa gång ni ska träffas, är att ni inte ska vänta så länge för att undvika grubblerier, för de är inte befogade, utan bara en "tänk om"-loop för att ni inte kan bekräfta varann över internet.

Jag skrev tidigare att den mesta av människors kommunikation är genom icke verbalt, och det kan man inte nå över internet. Internet kan vara en bra mötesplats, men man bör inte vänta så länge innan man träffas på  en offentlig plats för att sedan få en positiv eller negativ känsla för personen. Det är min uppfattning tills att jag vet något klokare…

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: