Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 1926 ggr
TummenUpp
2017-02-03 23:11

Stress, Stress, Stress...eller?

Mitt liv är verkligen totalt upp och ner…och jag ljuger inte när jag säger att jag hatar det 😕

För att göra en lång historia kort så har jag lidit av ångest under många år.
För ungefär ett halvår sen försämrades min ångest väldigt hastigt och jag misstänkte att all ångest och min livssituation hade gett mig stress.

Jag mådde verkligen fruktansvärt dåligt, men arbetade mig upp sakta och säkert.
Och nu i vintras var mitt "tillstånd" ganska bra, trots att jag ogillade min livssituation.

Men då hände det allra sämst tänkbara…min underbara hund gick hastigt bort.
Dom tog väldigt hårt på mig då hon verkligen var min enda vän. Livet liksom förlorade sin mening.

Efter händelsen så vaknade jag dom kommande nätterna med en kraftig spänningshuvudvärk, men en natt vaknade jag upp med en kraftig panikattack.
Och sen har ingenting varit sig likt.
Har vissa mornar kunnat vakna upp och känna svaghet och nästan lite svimfärdighet….eller jag inbillar mig det.

Men dom senaste 3 dagarna har jag kunnat få obehagliga "attacker" om dagarna.
Attacker av svaghet, illamående, spänningar, yrsel, synrubbningar och denna obehagliga "svimningskänsla".
Jag TROR ju att det är stress som ligger bakom…eller jag vill i alla fall tro det.

Så jag frågar egentligen er om detta när något som ni kanske känner igen och hur jag ska bearbeta detta?
Jag har en stor självkontroll tyvärr…så när dessa symtom dyker upp så blir jag rädd och får ångest…med andra ord blir det bara en ond cirkel av alltihop :(

Annons:
OnlineCores
2017-02-04 03:20
#1

Det beror på var din ångest kommer ifrån, det är otydligt i din beskrivning. Nummer ett är du måste identifiera exakt vad problemen grundar sig i, och vad som orsakar ångesten. För hur ska du annars veta vad du ska förändra?

Med de symtom du beskriver så skulle jag också rekommendera dig att gå till vårdcentralen om du inte redan har kontakt med dem eller psykiatrin. Symtomen kan ju bero på vad som helst.

En simpel medicin mot ångest är att gråta, och man behöver inte gråta över något speciellt. Barn är experter på att gråta när de får ångest, och av någon anledning så slutar många med det när de blir äldre.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: