Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3477 ggr
Goagubben94
2017-02-20 22:47

Varit helt tung i hjärnan

Hej Det sista har jag varit helt knäckt i hjärnan helt fullständigt för vad jag än gör När jag är med min pappa så blir jag helt knäckt i hjärnan när jag är en minut med honom När jag går upp på morgonen då är jag knäckt i hjärnan, har varit så deprimerad det sista ett tag för pengar, min autism och allt, har tagit Bluefish Seltralin mot mina tics, blev otroligt knäckt i hela kroppen 6 månader minst, har tagit intuniv också och den har knäckt min matlust helt så jag inte kunde äta någonting alls, för att jag inte hade råd med utomlands Sen har jag varit helt deprimerad och helt förbannad en dag och då orkade jag inte göra något alls, Kan någon hjälpa mig Tack :-)

Annons:
Goagubben94
2017-02-20 22:49
#1

Nu kan jag dock äta igen men det är mycket jobbigare än innan,

OnlineCores
2017-02-21 15:27
#2

Vad vill du ha hjälp med? Vad är det som du tycker är tungt? Är det medicinen, eller det allmänna måendet, eller är det livssituationen, eller något annat?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Goagubben94
2017-02-21 19:58
#3

Det är livssituationen och allmännamåendet :-)

OnlineCores
2017-02-22 12:47
#4

Vad är det med livet som du inte trivs med? Tänker du på gamla och jobbiga saker, eller är det din nuvarande situation, eller saknar du drömmar och mål?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Goagubben94
2017-02-23 20:23
#5

Det är ifall jag inte kan träna judo i den judoklubben jag har tränat för alla börjar klaga på mig för att jag spänner mina muskler och sen någon som klagar på att jag skakar på mitt huvud hela tiden, fick sluta pga tränarna och allt o sen av tävlingen jag tävlade var riktigt utmattad och trött och ångest för att tränarna hade urdålig respekt för mig Gamla saker och så också Men framförallt att jag har en stor dröm: Åka till Indien och utbilda mig 200 h RYT under höst men den drömmen kommer spräckas ur totalt pga Komvux och så,

OnlineCores
2017-02-25 10:45
#6

Ok, jag antar att judon var viktig för dig. Och det är dåligt av ledarna att inte reda ut problemet omgående. Jag förstår heller inte varför någon skulle störa sig på att någon person spänner sina muskler, det låter konstigt för mig.

Jag funderar på varför du brukar skaka på huvudet, varför gör du det? Vad är din anledning till det? Är det för att du inte håller med, alternativt att du inte förstår? Eller har det med din tics att göra?

200 h RYT låter som en intressant grej. Det kanske är långt dit idag, men någon gång kommer du att bli klar med komvux och då kan du jobba vidare på din dröm. Jag tror inte att drömmar bara uppfylls, utan det är något som man måste arbeta sig till. Med min erfarenhet så brukar man nå sina mål, om man verkligen vill det.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Annons:
Goagubben94
2017-02-25 19:54
#7

Det var alla som störde sig på att jag spänner musklerna, när jag blir trött då spänner jag lätt musklerna utan att tänka på det, de tog ingen hänsyn till det En riktig synd Det kom av någon konstig anledning, kom automatiskt, det är oooooootroligt jobbigt för både kropp knopp och själ :)

Goagubben94
2017-02-25 19:55
#8

Det har med mina tics och göra

OnlineCores
2017-02-26 11:40
#9

Det du beskriver låter jobbigt. Men för att göra det ännu tydligare. Tycker du det är jobbigare att inte få vara med de andra, och att du känner dig utanför på grund av det? Eller saknar du sporten mera?

Om 200 h RYT skulle vara ett långsiktigt mål. Vad har du för kortsiktiga mål?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Goagubben94
2017-02-27 11:36
#10

Det är jobbigare och inte vara med de andra, känner mig utanför av det, saknar sporten bara om alla i judon och de i tävlingarna inte klagar på mig Mina kortsiktiga mål är och kunna bli mycket piggare, vill bli yogainstruktör på Nordic Wellness, :-)

Maria
2017-02-27 11:38
#11

Hur går det för dig när du utövar yoga? Får du mindre spänningar och tics då? Du kanske ska övergå helt till yoga istället?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OnlineCores
2017-02-27 19:15
#12

Att du blir utstött är något negativt och allvarligt, vet ledarna om att du känner så? Den stressen är också en sak som kan förvärra dina tics. Om det inte förändras så kanske det är klokt att överväga en annan klubb som är mera förstående, eller en annan aktivitet, som Maria nämner. 

Du låter som en intelligent ung man med kloka mål, både kort- och långsiktigt. Du verkar vara motiverad och du verkar också tänka framåt, vilket är positivt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Goagubben94
2017-02-27 21:35
#13

Nej, de vet inget om det, vet inte hur jag ska säga det, de lyssnar inte på när msn säger att man har ont i kroppen och är helt trött :) Finns 3 klubbar i olika distanser som jag bor vid, men de stryks två st av de för att man känner sig inte välkommen och den tredje har ingen grupp anpassat för Genomgripande Utvecklingsstörning => Autism, den tredje tycker jag låter riktigt bra Det har blivit värre de sista åren, man blir trött direkt när man får ont någonstans och man tappar lusten helt och hållet Sen så har jag haft mycket runtomkring mig och fått kämpa med ticsen i flera års tid

Annons:
Goagubben94
2017-02-27 21:35
#14

Nej, de vet inget om det, vet inte hur jag ska säga det, de lyssnar inte på när msn säger att man har ont i kroppen och är helt trött :) Finns 3 klubbar i olika distanser som jag bor vid, men de stryks två st av de för att man känner sig inte välkommen och den tredje har ingen grupp anpassat för Genomgripande Utvecklingsstörning => Autism, den tredje tycker jag låter riktigt bra Det har blivit värre de sista åren, man blir trött direkt när man får ont någonstans och man tappar lusten helt och hållet Sen så har jag haft mycket runtomkring mig och fått kämpa med ticsen i flera års tid

Goagubben94
2017-02-27 21:37
#15

Jag får mindre spänningar och tics, det hjälper riktigt mycket och yogan är det enda som hjälper mig Tänkte fsktiskt gå helt över till yogan Jag vill uppnå mål och många grejer

Goagubben94
2017-02-27 21:41
#16

Det är så att judomänniskor visar ingen respekt för att man faktiskt blir sårad i hela kroppen och att man blir trött, de är så otroligt oärliga mot insidan, de vet inte hur man har det i sin lilla stackars kropp, Yogis och Yoginis är så otroligt mera bättre och ännu sympatiska mot ens egna kropp

OnlineCores
2017-02-27 23:18
#17

En del människor har svårare att förstå hur andra individer känner sig inombords, och det kan därför vara bra att berätta hur man känner, så att de kan relatera till det på ett enklare sätt. Även om det är svårt att berätta sånt av olika anledningar.

Ja, man ska vara snälla och ärliga mot varandra. Det är bra att umgås med såna som gör än själv glad.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Goagubben94
2017-03-03 22:39
#18

Jag förstod mig inte på de som höll i divisioneringen i en judotävling i höstas, skulle alltså möta de som var i div 2 och jag var i div 3, alltså mycket bättre än mig, när jag testade och körde mot en så fick jag rena ångesten, jag fick avbryta och några av tränarna undrade varför jag gjorde det, jag började tröttna på hela skiten och hur tränarna ens börja behandla mig som skit, de har inga kunskaper om ångest och sånna saker, ingen förstod mig alls, om jag ska börja träna judo igen så får de visa att de har vett Har aldrig kännt mig så illa behandlat av alla, känns som att alla bara tänker på att tävla och inte på hur andra mår i själen Då tänker jag att Yogisar mera bryr sig, de är mycket mera gladare och omtänksammare Det är otroligt viktigt

OnlineCores
2017-03-03 23:07
#19

Ja, yogi handlar mera om själen, och det ska vara det fokus där. Jag håller med om att fler ledare ska vara mera kunniga om hur människor fungerar. Sen så handlar idrott väldigt mycket om tävlande och vinnande. Och är man ett lag så ska man jobba tillsammans mot ett mål, genom att boosta och peppa varandra.

Eftersom att du har nämnt att du vill vara mera med andra, och känna en gemenskap, så låter yogi som en väldigt bra aktivitet för dig.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: