Annons:
Etiketttänkvärt
Läst 2389 ggr
[krasnajaluna]
2017-02-27 18:38

Att nysa högt

Har under mitt liv stött på personer som har för vana att skrika till samtidigt som de nyser, och typ skrämma livet ur folk som sitter runt omkring. Spelar ingen roll om det är på ett tyst läsprov i klassrummet eller var som helst, de verkar helt enkelt inte ens reflektera över det alternativt tro att de är lite roliga. Ni som gör såhär, varför? Är det otroligt svårt att bara nysa utan att tjuta till samtidigt?

Annons:
Lojs
2017-02-27 18:47
#1

Jag kan göra så när en nysning kommer väldigt plötsligt, jag försöker låta bli, men när det kommer plötsligt så hinner jag liksom inte med. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

OnlineCores
2017-02-27 19:29
#2

Jag brukar nysa ut ordentligt, för jag tror det är nyttigt och att det känns bra att göra det, utan en tanken till omgivningen. Det är min anledning till att jag nyser ut ordentligt. Men jag brukar inte skrika till efteråt i.a.f… Jag stör mig mer på folk som håller igen sina nysningar, för det låter så sliskigt och äckligt. Skiten ska ut.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Maria
2017-02-27 19:30
#3

Det är ju ganska svårt att nysa tyst och jag inbillar mig att det inte är särskilt bra. Men att skrika till vet jag inte riktigt vad du menar med?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

xirya
2017-02-28 10:09
#4

Jag förstår vad du menar och hoppar själv högt när andra nyser. Men att en del av oss "tjuter" när vi nyser är en reflex. Det är svårt att göra något åt det tyvärr.

nypisnina
2017-03-05 23:25
#5

De nysningar som man känner är på väg kan jag göra tystare, speciellt om man inte vill störa någon, men de flesta av mina nysningar är som mindre explosioner, själva lätet bara kommer - ibland som ett "-Ohoj!" i nysningen för att jag blir så förvånad - tror det är helt reflexmässigt. Men så hör man ju de där som man lägger till ett tjooooooooo! efteråt, som man verkligen hör är överdrivet långt. Det måste väl vara för att de ska vara roliga. (Hade för övrigt en sån kollega som satt i rummet jämte - och han nös ca 50 ggr om dagen…irriterande)

Upp till toppen
Annons: