Annons:
Etikettbehandling
Läst 3369 ggr
Salish
3/6/17, 11:30 PM

Byta från sertralin till venlafaxin

Har bytt för ca 1,5 vecka sedan från sertralin 75 mg, som jag har gått på i över ett år (dock inte alltid 75 utan hade 50 ett tag), och jag väntar fortfarande på att det ska bli bättre efter bytet. Nu har jag mest mått sämre än normalt (även om sömnen har blivit bättre…. ibland….) och har haft massa självskadetankar, gått runt som en zombie med 0 motivation. Ska inte SNRI hjälpa en med motivationen och koncentrationen? Usch jag blir galen, hur lång tid tar det innan man märker någon skillnad egentligen?

Annons:
vallhund
3/8/17, 1:45 PM
#1

3 till 4 veckor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

2Sirius
4/7/17, 8:25 PM
#2

Den alra första medecinen jag använde (citalopram), tog närmare 3 månader innan jag började märka skilnad. Då var ju kroppen inte van vid någon medecin alls, kan man ju ha i åtanke. Om man än är vanvid en medecin, missar några dagar, börjar igen, om så på den lägsta dosen, så kommer oftast minst 2 dagar med lite sämre mående, innan den hjälper igen. Men som #1 sa så kan vissa verkningar/biverkningar, börja/sluta efter minst 3-4 veckor. Jämfört med Citalopram som jorde mig väldigt trött på mornarna, och mer elr mindre andras delar av dagen också. Så blev jag av Venlafaxinen, betydligt piggare. Plötsligt kom jag i tid till jobbet 17/20 dagar…. Istället för att med Citalopramen, komma någon minut försent 17/20 dagar. Ska kanske prova Sertralin snart, nyfiken på hur jag påverkas av den…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: