Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1569 ggr
[memoirsofaclone]
2017-03-31 23:45

Hjälp med skoluppgift!

Lägger den här i psykologi för jag antar att det sitter i huvudet. Det är så att jag har en otroligt urtråkig uppgift i svenska som ska vara inne på söndag, någon sorts jämförande analys. Tänker att jag skulle försöka få ihop åtminstone två sidor, men jag måste ju börja med den snart, men har bara en enorm olust. Har låtit den vänta ett tag nu och kan ju inte vänta längre, dessutom har jag fler uppgifter. Går i trean på gymnasiet så det är ju inte bara å skriva ihop nåt utan man måste ha med en massa svåra begrepp osv. Usch, har verkligen ingen motivation och min grundinställning är att detta är totalt onödigt då vi gjort tusentals sådana här uppgifter. Det finns liksom ingen variation, när det gäller svenskan så gjorde vi en identisk uppgift förra året. Hur ska jag motivera mig? Svår fråga men har lite panik här. Måste ju börja absolut senast imorgon om den ska bli klar.

Annons:
OnlineCores
2017-04-01 12:04
#1

Det är träning, det är därför ni ska göra flera såna uppgifter. På universitet så ska man skriva rapporter och det är viktigt att förstå hur man gör de.  Det är också träning för grammatiken, som också är väldigt viktigt på universitet. Du kanske inte har planer just nu att läsa vidare, men det kan ändras och då ska du vara förberedd. Problemet är att du har skjutit upp uppgiften, och då får du ta den ångesten nu, kanske till och med ett sämre betyg än om du hade börjat på en gång.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Gurky
2017-04-06 18:06
#2

Alla har olika studietekniker, synsätt på hur viktig kunskapen är och mål med studierna. En sak man bör ha klart för sig är att det är oftast inte vad utan hur som är det viktiga. Är det annorlunda om det handlar om ett ämne du är intresserad av? Kan inte ge dig råd från hur jag gjorde saker på gymnasiet, men i mina nuvarande studier ser jag allt som viktiga verktyg inför framtida kurser och jobb. Om du verkligen inte kan få något gjort utan allt annat blir helt plötsligt mycket intressantare, se till att du inte hamnar i en sån situation (tex sitt kvar på skolan tills du forcerat dig igenom det). Har varit en quick fix för mig innan jag kom dig jag är idag. Kan nämna att jag tyckte att svenska var så otroligt tråkigt på gymnasiet, alltid analysera sönder en bok, film eller filosofiska idéer och sen skriva en radda uppsatser om det, så jag känner igen mig. Hur gick det?

[memoirsofaclone]
2017-04-06 21:00
#3

Tack för era svar, gick skit😃upptäckte till råga på allt att uppgiften var så konstigt formulerad att jag inte fattade nånting. Skickade in en halv sida om något som jag inte ens själv vet vad jag skrev, men det löser väl sig antar jag. Har ju klarat alla andra uppgifter med minst C så läraren förstår förhoppningsvis att något gick snett här.

Upp till toppen
Annons: