Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 2478 ggr
Skabbilusk
5/16/17, 8:33 AM

Mörkrädd

Hej! Jag vet inte om det här är rätt ställe att skriva på men jag vet inte riktigt vart jag kan fråga annars. Jag var varit mörkrädd hela mitt liv men det har blivit bättre nu dom senaste åren. För ett tag sedan körde jag på en katt och ett tag efter det fick min hund krampanfall och blev aggressiv så jag fick ta bort henne. Nu på nätterna känner jag att jag är onormalt rädd. Jag vågar inte blunda. Så jag sover nästan ingenting. Jag har mina diagnoser och vet inte om det kanske påverkar. Att hjärnan inte kan gå vidare utan jag har fastnat i allt det här hemska som jag har sett dom senaste månaderna. Jag ser bara dom här hemska bilderna när jag blundar. Jag undrar om någon vet om man kanske kan kontakta vårdcentral? Jag har ingen kontakt på psyk längre då dom flyttade mig till vårdcentralen för några månader sedan. Eller ska jag bara vänta? Ge mig själv tid att bearbeta kanske?

Annons:
Herveaux
5/16/17, 9:39 AM
#1

Jag tycker absolut att du ska vända dig till vårdcentral eller psykiatrin direkt. 🤗

Det där låter som mycket tungt att bära på själv, får man heller inte sova så tär det fort på mående och hälsa.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Skabbilusk
5/16/17, 8:11 PM
#2

Ska ringa imorgon så får vi se vad dom säger. :)

Soligajag1
5/17/17, 2:47 PM
#3

Hejsan ! 

Tycker som  #1  Att du ska ringa till Vårdcentralen , , be om en "EGEN" och samma dr som du kan komma o prata med. 

Detr måste va jobbigt att inte kunna sova på grund av din rädsla. 

Tycker synd om dig!! Lycka till ! 🤗🌺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: