Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 961 ggr
Rosisa00
5/27/17, 9:11 PM

Bra gruppterapi i Stockholm?

Ja, jag söker en bra psykolog där två nära släktingar kan gå och lösa problem (De är gifta). Och det ska inte vara en dålig psykolog som de gick till förut, han sa att allt var tjejens fel fast det var bådas. Så någon som vet en seriös snäll pyskolog som kan lösa allt detta? Gärna ganska fort då den ena säger att hen tänker ta sitt liv…

Annons:
OnlineCores
5/27/17, 10:23 PM
#1

En psykolog kan inte lösa något. Hen kan vägleda och hjälpa patienterna att styra om livet till det dom själva vill. Hur vet du att det psykologen sa var tjejens fel, var du där? Det låter långsökt att en legitimerad psykolog ska ha sagt något sådant, såvida hon inte är alvarligt störd och att allt bevisar det. Det är alltid två vid ett missförstånd, som oftast konflikter handlar om.

Om en av de använder emotionell utpressning eller är i djup affect, som att vilja ta livet av sig, så bör hen åka till psykiatriska akutmottagningen omgående. Det ska tas på allvar, som en "fall safe"-metod.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Rosisa00
5/28/17, 7:30 AM
#2

Båda två mår inte riktigt bra o de trycker ner varandra hela tiden. Men jag pratade med tjejen igår och hon berättade allt, tror jag. De älskar varandra men då den ena mår dåligt och antagligen har en depression så leder det till att båda mår dåligt o är taskiga mot varandra. Man ser att de älskar varandra, förutom när båda börjar dricka för mycket på fester o börjar skrika o gapa. Jag vill bara att de ska lösa allt

OnlineCores
5/28/17, 12:45 PM
#3

Om de trycker ner varandra hela tiden, så är det helt uppenbart att det inte bara är tjejens fel. Det är inte normalt att trycka ner någon över huvud taget, och det är en konstig kärlek. Det normala skulle vara att de backar upp varandra, och stödjer och litar på varandra, istället för att trycka ner varandra.

Om den ena har en depression, så borde inte den andra dras med på det om den personen är helt frisk emotionellt, depressivt, självförtroende, självkänsla m.m. 

Om man utgår från den perfekta människan i varje enskild situation så blir det lättare att påpeka en persons beteende. De borde inte trycka ner varandra, och det finns inte någon annan än de själva som kan förändra deras egna beteenden. Ja, professionell hjälp kan vara ett bra steg. Kanske hjälp individuellt också, för båda två.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Rosisa00
5/28/17, 4:57 PM
#4

Ja, frågan var ju från början om det fanns någon som kände till en bra pyskolog i Stockholm.

Upp till toppen
Annons: