Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 1150 ggr
Emiliia
2017-05-28 09:24

Psykopat?!

Jag måste bara berätta det här för någon… Jag känner mig som en psykopat och har gjort olika tester som säger att jag har psykopatiska drag… testet jag gjorde var vetenskaplikt. Jag har en ganska grov humor men jag är ingen djurplågare om någon tror det. Ibland känns det som mina vänner bara är med mig för att dom är "rädda" att jag ska bli ledsen om dom inte vill vara med mig… Finns det någon annan som har känt sig så här??

Annons:
OnlineCores
2017-05-28 12:53
#1

Jag tror att de flesta har varit oroliga över vem man ska bli som vuxen under tonåren, och jämfört sig med eventuella personlighetstyper- och identiteter. De flesta skulle nog vilja få ett perfekt svar- eller bekräftelse på ett test. Men det är högst osannolikt att få 100% perfekt. Är det här något som tynger dig?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Emiliia
2017-05-28 16:00
#2

Jo det är sen sak som känns ganska jobbig

OnlineCores
2017-05-28 17:40
#3

Du är den du är, och en stor del av en persons personlighet är hur villig man är på att vara ärlig med sig själv, och ha förmåga att reflektera över sitt egna beteende ur en moralisk synvinkel. Jag tror många blandar ihop beteende och personlighet.

Att du har ganska grov humor, är mera ett beteende än en personlighet. Visst kan det ligga aggression bakom det, och då är det din uppgift att reda ut varför. Mycket handlar om moraliskt ansvar, och du kan välja att ha grov humor för att trycka ner andra, eller undanhålla något som får dig att må dåligt. Jag är för: att man ständigt försöker bättra sig emotionellt och socialt hela livet, för jag tror att man vinner på det i längden. Prata gärna med någon nära om det här, och låt dem vägleda dig lite genom din oro. 1177 är ett ställe dit du kan ringa och prata om din oro.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Honestyisdead
2017-06-01 14:06
#4

Vad är det som får dig att känna dig som en psykopat? Du har inte tagit upp det.

Shinrin
2017-06-04 22:11
#5

Jag tänker bara tipsa om att ta det lugnt, andas, och fundera inte på detta alltför mycket. Det kan vara lätt hänt att saker och ting cirkulerar i huvudet väldigt mycket och det i sin tur kan göra att man känner sig nedstämd och kanske till och med ledsen. Försök att ha positiva tankar, uppskatta de små detaljerna i vardagen som lätt kan förbigå en. Sommaren är här och nu kan man gå utomhus utan  att ha hundra lager ytterkläder på sig.👍 Kanske pyssla lite på tomten om du har en, var barfota i gräset och ge humlor och bin vatten på de varma dagarna. Typ såhär:

Cykla till olika ställen, ta med fika… Gör roligheter och så kanske du inte behöver fundera mer kring detta till och med. :)

Med din osäkerhet mot dina vänner så tänker jag att du kanske kan fråga dem? Så får du ett svar och slipper känna "tänk om.."

Upp till toppen
Annons: