Annons:
Etikettbehandling
Läst 5049 ggr
emeliiiiieee
2017-06-03 23:48

Sertralin - skakig?

Har fått medicin för depression samt för ångest. Tar 150mg sertralin, 3 st lergigan per dag, flytande theralen vid behov. 

Har märkt att jag sitter och skakar som tusan. Beror det på sertralinen eller någon av de andra? Kommer det gå över?

Annons:
OnlineCores
2017-06-04 14:28
#1

Det är normala symtom, som brukar gå över efter några veckor. Skakningarna kommer nog från substansregleringen i hjärnan som håller på att anpassa sig. Skulle gissa på att det är sertralinet som ligger bakom det, om den är ny.

Sertralin är serotonintillskott, och fungerar som hjärnans olja. Den hjälper annan substans att transporteras till rätt ställen, istället för att substanserna ska åka ner till hjärnstammen. Serotoninnivån brukar vara låg vid depression, och man brukar därför ge ssri-preparat till depressiva personer, för att reglera nivåerna på olika sätt.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

emeliiiiieee
2017-06-04 16:35
#2

Ätit det i snart 3 veckor. Får stå ut lite till då

Lakritsstjärna
2017-06-09 21:06
#3

Insättningsbesäven varar ofta ca 4 veckor.

[Tismon]
2017-07-11 01:49
#4

Jag skakade under hela den tiden jag åt setralin tbh. Glad att jag bytte medecin. Verkar vara en vanlig symptom, så ja

CeriCold
2017-07-30 18:36
#5

Jag började med fluoxetin, som inte alls funkade för mig, och bytte sedan till sertralin. För mig funkar det och har inga alls biverkningar av det. Jag märker dock direkt om jag skulle glömt att den min dos på morgonen.

emeliiiiieee
2017-07-30 21:19
#6

har sen jag slutade ta sertralin slutat skaka. Livrädd för att börja igen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: