03. Allmän psykologi

Frågor om psykopater

2017-06-04 21:01 #0 av: Ahees1

1. Finns det lugna psykopater som är mer i bakrunden?

2.Hur lätt läser psykopaten av andra om de andra ljuger, är indirekt osv?
3-Hur ser psykopaten på verkligheten? förstår dom allting socialt?
4.Är dom som en maskin som bara ljuger och manipulerar automatiskt?

5. Är dom alltid i nuet? aldrig i sina tankar?

Anmäl
2017-06-04 22:29 #1 av: OnlineCores

1 Det finns alla typer av psykopater. Det är ett brett begrepp.

2 Vet inte

3 De kan inte relatera till det sociala, eftersom de saknar förmåga till det. Oavsett hur skickliga de är på att imitera, så kommer de aldrig att få den perfekta tajmingen. De brukar också få en vriden verklighetsbild relaterat till en fult fungerande människa.

4 Om de inte kan relatera till verkligheten på samma sätt som en normal människa, så blir de ganska svårt att tala sanning också.

5 Vet inte

Jag tror de flesta kan träna upp sin inlevelseförmåga till att bli bättre, eller att man blir bättre på att känna efter hur saker och ting känns i omgivningen, och inte vara så impulsiv.

Anmäl
2017-06-04 23:29 #2 av: Yuuuhanna

Jag förstår inte riktigt dina frågor. En psykopat är en människa, men med brister i att känna och förstå andras känslor. Bara för att man är psykopat behöver man inte nödvändigtvis vara "ond".

Anmäl
2017-06-12 18:49 #3 av: Ahees1

#9 Citera Anmäl

Okej, så det psykopater som är lugnare överlag? som är mer introverta? hur skiljer sig isf dessa typ av psykopat mot övriga?

Om det finns. finns det någon som stött på en sån eller har info?

Anmäl
2017-06-12 22:21 #4 av: OnlineCores

Jag förstår inte vad du menar med det du skrev nu. Har du fått en uppfattning om att psykopater är introverta? Menar du hur introverta psykopater skiljer sig från extroverta psykopater, eller normalt fungerande människor?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.