Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 5238 ggr
[Van97]
2017-07-08 11:49

Jag vill döda honom

Det finns en person som tidigare funnits i mitt liv och jag önskar honom allt ont. Jag skulle le om han blev träffad av blixten, påkörd av en bil eller skjuten. Jag önskar att han dör. Jag hatar honom mer än ord kan beskriva. (Jag har älskat honom men han har sårat mig många gånger (Otrohet). Jag har vissa kriminella kontakter och dem har sagt att jag kan säga till ifall det finns någon dem ska slå ner, misshandla, dräpa osv. Jag funderar nu på att be dem att tortera denna kille till döds. Har jag allvarliga psykiska problem som tänker såhär?

Annons:
Herveaux
2017-07-08 11:55
#1

Tycker du ska ta upp det här med din psykolog.

Även om han dör kommer inte minnena av honom förändras, du kommer att vara lika arg och sårad. Låt honom leva med minnena av vad han har gjort istället.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tlover
2017-07-08 11:55
#2

Ja, sök hjälp. Det går bara illa för dig om du tänker sådär och särskilt om du agerar på det

l'm back

MissClue
2017-07-08 12:00
#3

#0 Det är ju en sak att tänka dessa tankar och fantisera, en annan att handla efter dom..men ja, att prata om dessa känslor med ngn vore inte dumt. Inte behagligt att ha så mkt hat inom sig

I love not man the less, but Nature more…

Aleya
2017-07-08 12:15
#4

Nog kan man ogilla folk. Men det är inte bra för en själv att vara så hatisk att man önskar livet ur någon. Och ens tänker tanken att ja men jag ska använda mig av mina kontakter. Sök hjälp. För du verkar ju uppenbarligen ha fler problem än bara detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Van97]
2017-07-08 12:16
#5

#1 #2 #3 #4 Det känns som att jag kan inte få någon ro i kroppen förrän han är död. Jag har inget val känns det som. Han förtjänar inte att leva. Jag vill så gärna tro på karma men det känns som det går allra bäst för dem som beter sig värst. Det känns som att antingen måste han dö eller så måste jag dö. För jag kan inte leva med tanken på att han är med henne.

tlover
2017-07-08 12:21
#6

#5 Jag vet att det känns dåligt men det går mest ut över dig att känna så. Även om han skulle dö så skulle du fortsätta att må dåligt, det skulle vara ännu värre om det skulle vara du (direkt el indirekt) som dödar honom.

Sök hjälp, om så inte far hans skull så för din egen, du kan komma över att känna så och enklast är det med hjälp.

l'm back

Annons:
[Tismon]
2017-07-08 12:34
#7

Det är inte onormalt det du känner, känner själv så till viss del. Det ohälsosamma är väl hur det blir en obsession. Man får helt enkelt tänka att hans plan är detta; han gjorde detta mot dig och han vill ha dig under sin makt. Du kommer aldrig bli fri, han vill ha dig fången. Därför så genom att släppa honom så gör du tvärtemot det han vill och bara det är en hämnd nog. Sök psykolog för att hantera dina känslor. Jag tror på dig!

Aleya
2017-07-08 12:38
#8

#5 om det är den där tälten du sist skrev om så skit i han. Han är inte värd att ens lägga en tanke på. Så sök hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Van97]
2017-07-08 12:44
#9

#6 Självklart så mår jag inte bra av att känna såhär. Jag tror inte att jag fsktiskt skulle genomföra det men jag kan ju säga såhär. Om han dör på ett annat sätt kommer jag att dansa på hans gravsten.

[Van97]
2017-07-08 12:47
#10

#7 Jag kan ganska enkelt bli besatt av en person och när han har gjort hemska grejer mot mig. Då förvandlas den kärleken till obeskrivligt hat. Jag önskar verkligen att han dog för jag kan inte leva med tanken på att han har det bra. Jag kände till vissa av dem som han var otrogen med. En av dem är hans nya flickvän. Dem laddade upp bilder tillsammans och när jag såg dem bilderna så ville jag bara döda båda två.

tlover
2017-07-08 12:48
#11

#9 Kanske tillfälligt men minnet kommer alltid att vara där. Därför måste du bearbeta det istället för att stanna kvar i det förflutna.

Genom att hata honom så tillåter du honom att skada dig mer. Enda sättet att verkligen bli fri är att lära dig att släppa det

l'm back

[Van97]
2017-07-08 12:48
#12

#8 Det är inte han men nämnde även denna killen i det inlägget.

[Van97]
2017-07-08 13:08
#13

#11 Jag vet bara inte hur jag ska släppa det..

Annons:
Aleya
2017-07-08 13:10
#14

#12 fortfarande har inte någon annan rätt att bestämma över om någon ska leva eller dö. Det är därför det är brottsligt att ta en annan människas liv. Och jag kan lova dig att du kommer behöva leva med demonerna även om än han är död. Man kan bara förändra sin egna situation och tänk kring en person. Så du får bestämma om du ska leva med att hata någon du inte har någon direkt nuvarande relation med och bli bitter på kuppen. Eller om du ska gå vidare och göra nå vettigt av saken.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
2017-07-08 13:32
#15

#13 Med hjälp. Hitta någon du kan prata med, en kurator, psykolog, präst eller vem du nu litar på

l'm back

landsbygdsbo
2017-07-08 13:33
#16

Att lägga ner så mycket energi på ett avslutat förhållande, det är väl som att kasta pengarna i sjön.

Lev istället, hämnas genom att visa att du inte behöver personen ifråga.

[Tismon]
2017-07-08 13:42
#17

#10 Jag vet hur du känner dig, har fortfarande inte kunnat släppa mitt fd förhållande trots att det gått 9 månader. För mig har jag använt hatet som ett verktyg och vridit på mitt tankesätt. Självklart önskar jag mitt ex död, det personem gjorde var grymt, hur denne utnyttjade mig (en mentalt sjuk person) för att sedan vara otrogen. Inte tog personen mig seriöst heller, vilket ledde till självmordsförsök…. Så jag förstår verkligen vad du går igenom, man blir illamående och spyr nästan när man tänker på hur lurad man blivit. Men för din egna skull är det verkligen viktigt att du tar tag i dina tankar. Det är helt okej att känna som du gör, du får aldrig någonsin skämmas eller deny dina känslor för de finns där av en anledning. Du kan däremot projektera ditt hat mot sunda mål. Han var ett asshole och han gjorde detta fruktansvärda hemska mot dig, han förtjänar inte mer energi. Lägg istället energin på att motbevisa, på att visa honom att du är fan bättre och du kan fan överleva utan honom, det kommer han antagligen bli arg över (en perfekt hämd!) När det kommer till släppandet så behöver du inte släppa dina känslor arbeta med dem och ta hand om dem istället. Sök hjälp hos en psykolog som kan hjälpa dig med detta :)

lizton
2017-07-08 13:43
#18

Släpp tankarna! Hämndtankar skadar dig  och du får svårt att gå vidare. Slå bort tankarna och fokusera på något positivt. Hämndtankarna förstör dig, äter upp dig inifrån. Slå bort dem så fort de kommer. 

Han är inte värd att slösa så mycket energi på. Var ren och god i dina tankar så är du snäll mot dig själv.

[SuperNaturalBeing]
2017-07-08 13:51
#19

#10 jag känner igen mig mycket i det du beskriver för jag känner typ likadant själv om en person jag brukade älska högt. Min bästa vän i hela världen utnyttjade mi sexuellt i nästan ett år. Jag lyckades ta mig ur det för typ 1,5 år sedan och sen dess har jag upplevt alla möjliga känslor. Ibland var jag ledsen, ibland hatade jag honom, ibland hatade jag mig själv och ibland vilke jag bara förlåta så att jag kunde få min vän tillbaks , och allt det fina vi haft. Mitt humör pendlade mycket upp och ner och vissa gånger kände jag precis som du. Han måste dö, han måste torteras , han måste förora allt. Han måste krossas helt! Jag har ibland blivit så arg att jag inte kunnat tänka klart. Det enda jag ville var att slå honom i ansiktet med knytnävarna tills jag slog in hela hans fejs. Och i de situationerna då det blev för mycket för mig bombarderade jag honom med hatiska sms och facebookmeddelanden. Sa åt honom hur jag kände och precis vad jag ville göra med honom. Det var riktigt elaka saker jag skrev (inte för att han inte förtjänade det, men ändå). En gång var jag så arg att jag trodde jag skulle explodera på riktigt. Var tvungen att göra NÅNTING så jag gick dit där jag vet att han parkerar sin bil och skrapade upp hela sidan på bilen och sen sprang jag därifrån.Detta gjorde jag mitt på ljusa dagen framför alla hans grannar. Inte smart alls, men jag var så arg att jag inte kunde tänka. Och vet du vad? Inget av det fick mig att må bättre. Efter att jag fått ett utbrott och skrivit dumma saker kände jag mig bara dålig, inte för att han inte förtjänade det jag sa, utan för att jag kände "vad fan håller jag på med? vilken nivå har jag sjunkit till egentligen?" Och det där med bilen var en stor katastrof. Så fort jag hade gjort det kände jag oerhörd skam. Verkligen den värsta skammen jag nånsin känt i mitt liv. En av hans grannar hade sett mig från köksfönstret och kom ut för att se vad jag höll på med, och jag sprang. Sprang och sprang och sprang så fort jag kunde därifrån. Sen satte jag mig på en parkbänk och grät och kände mig sämre än jag nånsin mått i mitt liv. "hur kunde jag göra så? jag är ju en bra människa egentligen. vad fan har jag blivit :( " Efter det insåg jag att oavsett vad jag gör mot honom så kommer det inte att få mig att må bättre. Den sorg och skam och ilska jag känner kommer inte magiskt lyftas bort så att allt blir bra igen. Det funkar inte så. Jag måste ta itu med mina känslor på andra sätt. Visst, jag kan fortfarande bli riktigt arg ibland, men numera är det väldigt sällan. Sen incidenten med bilen har jag släppt mycket av den destruktiva ilskan för jag insåg att den leder ingenvart. Den enda jag skadar är mig själv.

[Van97]
2017-07-08 21:42
#20

#14 #15 #16 Jag förstår precis vad ni menar och håller väl egentligen med men det är svårt bara..

Annons:
[Van97]
2017-07-08 21:44
#21

#17 Usch, vad hemskt det låter… jag förstår verkligen om du mår dåligt över det.. jag är också en sån person där det tar lång tid att komma över ett förhållande, väldigt lång tid. Jag har också problem med depression och panikångest vilket jag varit ärlig med mot de killar jag varit med. Och tycker det är extra svinigt av dem att utnyttja någon som dem vet har psykiska svårigheter redan…

[Van97]
2017-07-08 21:45
#22

#18 Du har rätt men måste bara komma på hur det ska gå till att släppa honom..

[Van97]
2017-07-08 21:51
#23

#19 Vad hemskt att han utnyttjade dig sexuellt. Det är helt fruktansvärt och omöjligt att förlåta. Jag har också blivit sexuellt utnyttjad så jag vet hur det känns. Jag vet hur skammen känns. Och vilket hat man får mot förövaren. Jag förstår din ilska och tycker inte du ska ha dåligt samvete över det du gjorde med bilen. Jag har också gjort saker jag inte är stolt över. Jag levde i ett väldigt destruktivt förhållande för ett par år sedan där min pojkvän våldtog mig. Han drogade ner mig, våldtog mig, lät hans bästa vänner våldta mig, och allt detta filmades. Han var kriminell och hade ett stort gäng bakom sig så varje gång jag skulle dumpa honom och dra så hotade han mig till livet så jag vågade inte. Jag stannade kvar med honom ett tag och jag visste hur viktigt det var för honom att kunna få barn någon gång i framtiden. Därför gav jag honom i smyg steriliseringsmedel. Jag gjorde killen steril. Jag tycker han förtjänade det. Men jag är inte stolt över det. Och jag mådde inte bättre av det. Eller jo, tillfälligt. Till en början kändes det bra att förstört hans liv så som han förstörde mitt. Jag försöker att kontrollera mina känslor och min ilska bättre men det är väldigt svårt ibland..

Aleya
2017-07-08 22:02
#24

#20 ne det är inte svårt. Det är du som gör det svårt för dig själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

OnlineCores
2017-07-08 23:11
#25

Jag är nyfiken på om du träffar samma typ av killar, och att det finns ett mönster i din livsstil? T.ex. att du utsätter dig för situationer där du inte har samma trygghet, som om du skulle få om du gör andra val. Det kanske kan vara något att reflektera över. Du har nämnt att du har kriminella kontakter, och det är en röd varningsflagga i min värld. 

Allvarliga psykiska problem… det låter som du genomgår en kris, och det består av fyra faser.

  1. Chockfasen

  2. Reaktionsfasen

  3. Bearbetningsfasen

  4. Nyorienteringsfasen

Alla reagerar olika på kriser, och utåtriktad aggression som hat är ett sätt att reagera på. Det vanligaste är kanske att stänga av känslorna för att orka med. Det låter som du är i steg 2.

Om du ser att du har ett negativt mönster i ditt liv, eller fastnar i en fas, så gör du nog klokt i att söka hjälp angående det, om du inte redan har det. Det kan ge dig nya verktyg och perspektiv.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

[Van97]
2017-07-09 00:04
#26

#25 Jag dras generellt oftast till killar med en ganska otrygg livssituation. Killar som inte kanske alltid följer lagarna. Har dejtat många kriminella killar och nästan alla killar jag har varit med har haft någon form utav kriminell bakgrund. En kille jag var tillsammans med pluggade till civilingenjör på KTH och verkade som en riktigt bra kille men det var han inte. Jag har fortfarande kontakt med några personer som lever lite kriminellt fortfarande. Och det vet jag att jag förmodligen inte borde ha. Varför faller jag för kriminella killar när jag själv är så långt ifrån kriminell man kan komma? Jag har toppbetyg från gymnasiet och kan plugga precis vad jag vill. Jag har aldrig rökt en cigarett. Jag är nykterist och har aldrig varit full eller ens onykter. Har smakat alkohol 3 gånger i mitt snart 20 åriga liv. Jag har aldrig varit på en fest, har aldrig varit på en nattklubb. Jag sitter mest hemma, lagar mat, bakar, fixar med inredning och sedan mitt stora intresse smink då. Jag gör liksom ingenting som alls stämmer in med dessa kriminella killar jag träffar. Tror mitt största problem är att jag i en relation söker mycket passion och det får jag bara om jag är riktigt attraherad av personen och det utseende jag normalt sett gillar är bad boy looken. Tror jag skulle behöva bli mindre ytlig och börja se på insidan hos killar.

lizton
2017-07-09 00:12
#27

#23 Steriliseringsmedel? Finns sånt? Vad är det? Bara nyfiken. Du behöver inte svar om du inte vill.

#22 Hur du ska kunna släppa honom? Jag har gjort så här om någon betett sig illa mot mig: Jag har tänkt att hen är ett marsvin som springer omkring på golvet och piper och inte förstår någonting. Man kan inte vara arg på en som inte beter sig normalt. Jag förlåter "marsvinet" och går vidare. 

Prova att tänka något liknande. T ex att killen är en kanin som hoppar omkring på golvet. Du kan inte bli arg på en kanin. Tänk på honom som en kanin varje gång han dyker upp i ditt huvud - eller tänk att han är ett marsvin eller annat djur.

Annons:
[SuperNaturalBeing]
2017-07-09 00:31
#28

#23 usch vad hemskt att du var tvungen att gå igenom det där. :( Jag tycker faktiskt du gjorde rätt i att göra honom steril, sånna svin förtjänar det. Alltså min poäng var inte att han inte förtjänade det jag gjorde mot hans bil eller alla hatiska meddelanden, det gjorde han ju, och jag har inte dåligt samvete över bilen i sig, utan mest att jag själv sjunkit så lågt. Min poäng var att den skammen och ilskan man känner försvinner inte för att man gör dåliga saker mot personen som gjort en illa. Det kanske känns som att "om jag dödar det svinet så kommer jag må bättre", men det funkar inte riktigt så.

OnlineCores
2017-07-09 00:42
#29

#26 "Varför faller jag för kriminella killar när jag själv är så långt ifrån kriminell man kan komma?"

Det är vanligt att man söker spänning i livet. Det kanske är något åt det hållet? Spänning är något man kan nå genom andra vägar, än att utsätta sig för riskfyllda relationer.

Vet du vad du vill?

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Aleya
2017-07-09 01:12
#30

Ts är det Degarelix du använt? Det är inte nått som är permanent utan som håller i några månader och som sedan går ur kroppen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Van97]
2017-07-09 01:23
#31

#27 Det är ju inte märkt "steriliseringsmedel" men finns flera preparat som har bieffekten att man kan bli steril. Upplösningsbara tabletter så det var enkelt att stoppa i vattnet, och drycken utan att han märkte någonting liksom. Jag gav honom även kvinnliga hormonpreparat som gav honom bröstväxt och lite liknande saker, detta påverkar även hans spermier att bli sämre. Jag förstår hur du menar men har svårt att tänka på ett så kreativt sätt.

[Van97]
2017-07-09 01:25
#32

#29 Jag vet inte alls vad jag vill med mitt liv. Jag har ambitioner och mål men de ändras ganska ofta också. Söker absolut spänning i livet. #30 Nej, har inte använt det utan har använt flera starkare preparat för att säkerställa att det blir permanent.

[Van97]
2017-07-09 01:27
#33

#28 Jag har inte dåligt samvete gentemot honom alls för att jag gjorde honom steril. Han var ett svin som förtjänade det. Det var väl mest att jag känner exakt samma känsla som du. Hur kunde jag sjunka så lågt? Det är anledningen till att jag inte är stolt över det.

Aleya
2017-07-09 01:31
#34

#32 ja jag tror dock eventuellt att ditt försök inte har lyckats, det var det jag ville få fram. Men visst, om du tror det och mår bättre av det så får du göra det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
2017-07-10 20:19
#35

#33 Det är brottsligt att ge någon medicin när dom inte vet det speciellt när syftet är att skada. Så bra att du erkänt det och har förvarnat om vem som är skyldig om den här killen råkar illa ut.

Sök hjälp omedelbart. Du har stora problem. Tror du skulle behöva ligga inne.

[Van97]
2017-07-10 21:44
#36

#35 Så det är inte brottsligt att droga ner sin tjej, filma henne och låta hans vänner våldta henne? Det är väl betydligt värre än det jag gjorde. Svinet förtjänade det.

Honestyisdead
2017-07-10 21:50
#37

#36 Ett fel gör inte två rätt.

En anmälan och rättegång är det som han förtjänade. 

Det du gjorde är fortfarande brottsligt.

Maria
2017-07-11 08:53
#38

TS, du behöver hjälp. Du är farlig både för andra och för dig själv. Hämnd är absolut inte rätt väg att gå och det gör ju dig till en "brottsling" också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Darkylucy
2017-07-15 21:38
#39

#0 vad gorde killen effetr som du ogillar han så mycket?

the darkynessLyssnar på musik

Honestyisdead
2017-07-15 21:46
#40

#39 Läs inläggen så får du veta.

Ta har avslutat sitt konto.

Darkylucy
2017-07-15 21:53
#41

#39 ok

the darkynessLyssnar på musik

Annons:
serenas
2017-08-03 08:44
#42

Jag tycker att det är dags för dig att söka hjälp. För det du pratar om låter inte sunt. Jag pratar av egen erfarenhet . jag har blivit våldtagen. Filmad o förnedrad tro mig det sätter sina spår i min själ. Jag lever med minnerna varjedag men lärt mig att hantera det genom att få hjälp av psykiatrin. Du kommer bara att må sämre och sämre av att känna denna ilska. Och i slutändan så skadar du bara dig själv. Sjunk aldrig ner till samma nivå som honom för det är du inte värd.

serenas
2017-08-03 08:45
#43

Jag såg inte att kontot var avslutat innan jag skrev.

Farwuq
2017-10-04 12:28
#44

Jag instämmer i att  du behöver professionell hjälp, att ta dig ur detta och din kretsgång kring kriminella killar.

#43 Det gör inget att ett konto är avslutat, det finns troligen fler som läser och känner igen sig i TS situation.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: