"Privat grupp" på Psykologi
Nu finns det åter en "Privat grupp" här på Psykologi.ifokus!
Många inlägg på Psykologi.ifokus kan röra ganska känsliga ämnen och tankar. Syftet med den "Privata gruppen" är att det skall kännas tryggare, att inte vem som helst kan läsa och att det inte förekommer hårdare diskussioner som det kan bli i öppna trådar.
För att få vara med i gruppen finns det vissa krav:
- Du skall vara över 16 år Detta för att det kan vara ganska jobbiga ämnen som tas upp
- Du skall ha varit medlem och aktiv på iFokus ett tag För att undvika tjafs och bråk så behöver du helt enkelt ha visat att du kan föra en vettig diskussion.
Du behöver inte ha varit medlem specifikt på Psykologi tidigare, däremot måste du bli medlem för att jag skall kunna lägga till dig i gruppen.
Som Sajtvärd tar jag mig friheten att neka medlemmar att få tillträde till gruppen. Detta är inte för att diskriminera någon utan för att en del personer sedan tidigare har visat att de inte hör hemma i en sådan grupp.
Det är givetvis ok att ha olika åsikter och tankar men är ni ute efter att banka andra i skallen med vad ni tycker så är det fel ställe.
Tillägg: Det är givetvis inte tillåtet att sprida vilka som är medlemmar i gruppen eller det som skrivs där! Bryter man mot detta så åker man självklart ur gruppen och blir även blockad från sajten.
Vill du vara med? Anmäl dig här i tråden eller skicka mig ett PM!
/Lona, sajtvärd
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2023-05-16, 13:13 av Lona
Bra att nämna är att det inte finns någon garanti för att det man skriver i gruppen stannar där. För många år sedan kunde plötsligt en utan behörighet läsa precis allt och spred saker som absolut inte var menat att andra läste.
Och när man är i en grupp var det finns flera medlemmar så finns alltid risken att någon sviker förtroendet.
Så sådant som är livsviktigt och skulle orsaka stor skada om det kom ut avråder jag från att man alls skriver online.
Har man det i åtanke så är sådana grupper bra för att känna trygghet och samhörighet som aldrig kan nås på öppet forum. Rädsla för svar som sårar Eller missförstånd är skön att kunna slippa.

Jag vill vara med om det är okej.
Mvh
Mig

#1: Ja, det är viktigt att tänka på, bra att du tog upp det! 👍🌻

Jag vill också vara med.

#1: har hänt mig också…att någon kopierat inlägg och spridit…det får ju absolut inte ske!
om man är väldigt känslig kan det vara svårt att delta i en sån här grupp. man måste nog kunna sortera det som sägs och inte ta åt sig.

#5: Ja, det borde vara självklart att man inte gör det, jag ska förtydliga detta!
Det hjälper ju dock tyvärr inte med hot om att bli avstängd om personen redan har hunnit bryta mot reglerna.

Jag vill vara med också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Var är gruppen?

#8: Sådär! Nu borde ni som är med kunna se de trådar som hör till gruppen? Det är alltså inte en '"grupp" egentligen utan snarare trådar som man behöver speciell åtkomst till fast de ligger här på psykologisajten. 🙂
Jag är gärna med.
//Neo 🏳️⚧️🏳️🌈 (hen/hens)
"Not all who wander are lost." - J.R.R. Tolkien
Värd för Autism, Gitarrer, Teckning och HBT iFokus.
Medarbetare på Tonåringar iFokus.
Tillfällig medarbetare på Barnlöshet iFokus.