Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 5592 ggr
Odinn
2011-02-26 01:26

AKUT hjälp

Jag får ångest över saker om min kropp. Får lite ont i hjärtat och då tror jag att det är nåt fel och att jag kommer dö. Och så har jag spy fobi. Ända sen oktober har jag mått illa varje dag. Vet inte om jag mår illa PÅ RIKTIGT eller om jag lurar mig själv och kroppen tror att jag mår illa. Men jag får verkligen panik när illamåendet kommer. Jag äter mindre och mindre. Men nu är det osm värst. Mår illa, har halsbränna, mina ben domnar bort så och då, är hungrig och jättejätte törstig men får inte i mig nå vatten.

Är livrädd, har ångest och tjaa…  jag vill inte dö..

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Annons:
Honestyisdead
2011-02-26 12:42
#1

Ring VC och be om en tid. Berätta allt för läkaren så kan denne slussa dig vidare till psykiatrin.

Så ska man inte gå runt och må!

Kalendula
2011-02-26 20:51
#2

Kroppen kan ju må illa också för att den inte får tillräckligt med mat o näring….

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Hawknestgrove
2011-02-27 12:41
#3

ja och halsbränna det är ju en naturlig reaktion på att du kräks. Så lyd Heras råd. Kontakta VC

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Maria
2011-02-27 14:14
#4

Precis som Hera skriver så behöver du hjälp både mer konkret kroppsligt för du har säker näringsbrist och är uttrorkad och inom psykiatrin för din kräkfobi och rädsla.

Det viktigaste i första hand varkar vara  att kontakta någon läkare för dina kroppsliga besvär som verkar vara det mest akuta.

Jag har legat inne i tre omgångar när jag varit totalt uttorkad och har fått fullnutrition på sjukhuset. Har inte ens fått äta de första dagarna för att magen varit så tom. Man blir fruktansvärt påverkad av detta och helt kraftlös och precis som du beskriver så bär inte benen eller det känns som de domnar.

Lycka tillGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[rolnor]
2011-02-27 22:33
#5

Ett bra steg att höra av sej hit för tips, säger som alla andra, ring eller gå till vårdcentalen, du ska INTE behöva ha det så här!

Upp till toppen
Annons: