Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
13. Psykoser

Antipsykotiska läkemedel - Risperdal

2011-02-28 17:52 #0 av: swetsia

Hej, jag har sedan ett år tillbaka behandlats med den lägsta dosen av Risperdal i sprutform, men har slutat att ta den sedan en månad tillbaka. Jag misstänker dock att jag inte har blivit kvitt biverkningarna - mycket påtagliga sådana - som yrsel och allmänt dåligt mående som komemr sporadiskt. Är det någon mer som har erfarenhet av medicinen och kan ni hjälpa mig?

Anmäl
2011-03-01 12:35 #1 av: rolnor

Kan det inte vara symptomen som kommit tillbaka på det här sättet?

Jag har tagit risperdal under en tid och jag fick myrkrypningar i benen av den, i övrigt inga biverkningar.

"Det onda har vingar, men det goda tar sig fram med snigelfart." -Voltaire.

Anmäl
2012-07-06 17:47 #2 av: [MissNathalie]

Seroquel är en effektiv neuroleptika! :)

Anmäl
2012-07-06 20:03 #3 av: rolnor

Ja, jag håller med Seroquel är väldigt effektivt, för min del så blev jag på väldigt dåligt humör av den. Jag tar en hög dos Zyprexa och det fungerar bra för mej förutom viktuppgång. Att man kan bli "arg" av Seroquel finns flera rapporter om så det är inte bara jag.

"Det onda har vingar, men det goda tar sig fram med snigelfart." -Voltaire.

Anmäl
2012-07-06 20:16 #4 av: [MissNathalie]

Seroquel har många intressanta biverkningar haha. Som "plötslig och oförklarlig död hos äldre". :P

Anmäl
2012-07-07 11:27 #5 av: rolnor

Ja, det har Zyprexa också, den rekomenderas inte till äldre dementa eftersom den kan förkorta livet. Det där haha som du skriver förstår jag inte, det är ju ganska allvarliga saker vi diskuterar?

"Det onda har vingar, men det goda tar sig fram med snigelfart." -Voltaire.

Anmäl
2012-07-07 14:45 #6 av: [MissNathalie]

Jag tycker det är komiskt med alla dessa biverkningar som just den med "oförklarlig död". Man äter ett läkemedel för att få hjälp för det ena men då kan det helt plötsligt bli värre än vad man hade det från början! Hoppas du förstår mig nu. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.