Annons:
Etikettpsykoser
Läst 7455 ggr
swetsia
2011-02-28 17:52

Antipsykotiska läkemedel - Risperdal

Hej, jag har sedan ett år tillbaka behandlats med den lägsta dosen av Risperdal i sprutform, men har slutat att ta den sedan en månad tillbaka. Jag misstänker dock att jag inte har blivit kvitt biverkningarna - mycket påtagliga sådana - som yrsel och allmänt dåligt mående som komemr sporadiskt. Är det någon mer som har erfarenhet av medicinen och kan ni hjälpa mig?

Annons:
[rolnor]
2011-03-01 12:35
#1

Kan det inte vara symptomen som kommit tillbaka på det här sättet?

Jag har tagit risperdal under en tid och jag fick myrkrypningar i benen av den, i övrigt inga biverkningar.

[MissNathalie]
2012-07-06 17:47
#2

Seroquel är en effektiv neuroleptika! :)

[rolnor]
2012-07-06 20:03
#3

Ja, jag håller med Seroquel är väldigt effektivt, för min del så blev jag på väldigt dåligt humör av den. Jag tar en hög dos Zyprexa och det fungerar bra för mej förutom viktuppgång. Att man kan bli "arg" av Seroquel finns flera rapporter om så det är inte bara jag.

[MissNathalie]
2012-07-06 20:16
#4

Seroquel har många intressanta biverkningar haha. Som "plötslig och oförklarlig död hos äldre". :P

[rolnor]
2012-07-07 11:27
#5

Ja, det har Zyprexa också, den rekomenderas inte till äldre dementa eftersom den kan förkorta livet. Det där haha som du skriver förstår jag inte, det är ju ganska allvarliga saker vi diskuterar?

[MissNathalie]
2012-07-07 14:45
#6

Jag tycker det är komiskt med alla dessa biverkningar som just den med "oförklarlig död". Man äter ett läkemedel för att få hjälp för det ena men då kan det helt plötsligt bli värre än vad man hade det från början! Hoppas du förstår mig nu. :)

Annons:
[rolnor]
2012-07-07 16:13
#7

Ja, i så fall tragikomiskt…

Upp till toppen
Annons: