Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6130 ggr
localoca
2/14/11, 4:21 PM

rätt forum?

är det hit man kan vända sig om man behöver prata om olika psykiska problem?

vill inte vända mej till någon kurator eller psykolog :/

Annons:
Mia
2/14/11, 7:34 PM
#1

Det kan du göra men jag råder dig ändå till att ta kontakt med en kurator eller psykolog. Vi är inte utbildade här och kan inte hjälpa dig på det sättet förutom att lyssna och försöka ge råd utifrån våra egna erfarenheter. Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[rolnor]
2/14/11, 8:03 PM
#2

Du kan ju börja här om inte annat!Glad

localoca
2/14/11, 11:19 PM
#3

1# jag blev skickad till en kurator i 6an, men de sket i mej så jag har 0 förtroende till sånna personer :/ vände mej till ungdomsmottagningen för ett par år sen, men tror du jag fick den minsta stöttning där? icke

2# frågan är då var man ska börja?  så som det var igår var jag så ledsen på mina föräldrar. jag bor hemma tillfälligt då jag har en valpkull. men det är inte min valpkull för ajg får inte bestämma något!!! allt jag tar reda på är fel och jag gör fel och jag får inte ta hem kullen för då blir jag vräkt!

idag hade de tom köpt en present till mej, som de alltid gör om vi bråkat! det är jättejobbigt! jag vet inte om jag ska förlåta dem eller inte!!!

sen har vi ju killen, där går det upp och ner hela jävla tiden. denna helgen var den bästa på flera månader!!! jag är rädd att vi är för olika, men jag älskar honom ändå. ena sekunden vill jag dumpa honom andra stanna hos honom..

jag har sjukt mycket problem och detta är bara två av dem

Mia
2/15/11, 10:13 AM
#4

#3 Förstår att du inte har något förtroende för dem när du har haft sådana upplevelser, men även jag har hamnat hos en dålig kurator men jag gav inte upp. Sista året på gymnaiset hamnade jag hos en underbar kurator. Även du kan lyckas hitta någon som vill hjälpa dig Glad

Om dem tycker att allt du letar upp är fel, kanske du kan visa dem? Skriv ut det du har hittat och visa dem och försök beskriva att det är många människor som håller med det som är skrivet? Du kanske kan ta hjälp av en annan hunduppfödare som kanske kan prata med dina föräldrar. Angående presenten så är det ganska svårt. Du får försöka känna efter själv, vad känner du när dem ger dig presenten?

Man brukar säga att motsatser dras till varandra! Sen att det är lätt är det ingen som har sagt, man får kämpa så gott som dagligen, för det är det man gör i ett förhållande. Vad är det som gör att du känner att du vill dumpa honom? Du kanske ska reda ut dem känslorna först och sedan arbeta med dem när du vet.

Kram

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[rolnor]
2/15/11, 2:43 PM
#5

Jag tycker att det är en sak med "vardagsproblem" typ, "min kille strular" etc. och psykologiska problem, dom kan höra ihop självklart men det är väldigt svårt att råda nån i sådana frågor. Instämmer med Mia att du inte ska ge upp tanken på en bra terapeut, det kan öppna dörrar för dej så att bilden klarnar.Glad

localoca
2/15/11, 4:03 PM
#6

4# jag har min moster, men inte fan vänder hos sig till mej (det är ju min kull) utan istället till min mamma! hur kul är det för mej?!?! hon är uppfödare av renrasigt och var innan ett stort stöd, men jag har förlorat det stödet nu känns det som.

får fundera på det med teraput… så får man se vad man gör haha

men det känns som vi är för olika, vi har inte samma värderingar eller något. i helgen var vår första helg på flera måander!!! under hela nyår bråkade vi likaså julafton.. inte så kul för min del :/

en del av mej kan se honom med mej om ett par år,  en annan inte. det värsta är att jag tror att mina känslor börjat försvinna och att det är därför jag är så kluven på vad jag vill

5# för mej är detta psykiska problem, för jag mår grymt dåligt av detta. fast det klassas kanske inte som akuta problem, men man behöver någon som kan lyssna och kanske ge råd frå egna erfarenheter.

jag mår psykiskt dålgit över att bo hos mina föräldrar en längre tid, och det är väl ändå inte så det ska vara?

Annons:
Mia
2/15/11, 10:23 PM
#7

#6 Men om din moster vänder sig till din mamma istället för till dig så kanske du kan leta upp en annan uppfödare som kan hjälpa dig? Glad Då kanske det lättar lite och så kanske din mamma kan ta till sig din fakta på ett annat plan. Du får gärna fundera på att ta kontakt med någon som är utbildad inom området, det är upp till dig att bestämma dig och ta steget om du känner att du behöver det. Om du har svårt för att prata med en annan utomstående om dina problem kan du alltid skriva ner dem och ge det till personen.

Nu hårddrar jag lite men om din pojkvän inte får dig att må bra och du känner att dina känslor börjar försvinna, då tycker jag att du ska prata med honom om det eller fundera på att göra slut eller ta en paus ett tag så att du får komma underfund med vad du vill och känner. Det är viktigt att vara ärliga mot varandra i en relation Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

localoca
2/15/11, 11:34 PM
#8

7# ja, jag har funderat på det jag med, men hur hittat man en uppfödare som vill hjälpa en med blandrasavel? det är nackdelen. har dock en vän som med har blandras, hon hjälper mej så gott hon kan men hon är med nybörjare

Jag funderar på att ta en paus, försöker bara komma på om det är rätt beslut

Mia
2/20/11, 8:05 PM
#9

#8 Du kan ju alltid googla, det borde finnas ganska många uppfödare inom blandrasavel. Du kan ju googla "uppfödare+blandrasavel" och se vad som kommer upp!

Om du känner att en paus är behövligt så kan det vara rätt beslut, det gäller att du sätter dig ner och pratar igenom detta med din pojkvän. Se till att ni inte är irriterade eller sura när ni sätter er ner för att prata, då blir det bara värre.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

localoca
2/20/11, 8:31 PM
#10

8# bra tips :)

när vi pratar så brukar vi ta det lugnt, det ä tiden emellan som är värst (dvs före och efter)

Upp till toppen
Annons: