Annons:
Etikettmedia
Läst 5875 ggr
Mitralis
2/4/11, 4:53 PM

Hur läser du?

Läser i Måbra nr2, 2011, att
"Rika läser av andras känslor sämre än något fattigare och något mindre framgångsrika personer.
Enligt en ny studie är personer med hög status, utbildning och bra ekonomi sämre på att avgöra om andra människors ansiktsuttryck uttrycker ångest, ilska eller lycka.
Det kan bero på att personer utan status och pengar är mer beroende av andra människor och därför blivit mer mottagliga för deras känslor"
Källa: Pschological Sciences

Undrar lite om det verkligen är så och om de som varit fattiga och blivit rika tappar förmågan att läsa andras känslor och vise versa Obestämd

Vad tror ni?



Annons:
[rolnor]
2/4/11, 6:33 PM
#1

Borde vara extremt svårt att sätta upp en studie som bevisar detta, vem är "rik" och vem är "fattig"???

[Tassy]
2/5/11, 12:50 AM
#2

yes, jag är stenrik, högutbildad och på toppen av statusstegen!

Eller så var jag en fattig student som slåss mot samhället just pga mina sociala problem och oförmåga till ovan nämnda.. Obestämd

Jag känner mig bedragen, var är mina pengar och mina betyg!? Tungan ute

sorgblot
2/5/11, 12:54 AM
#3

Det kan ju vara så att de som är rika har drag av bortskämdhet och faktiskt inte bryr sig om vad andra utstrålar utan vill ha på sitt sätt. Vem vet. I vilket fall som Rolnor skriver, vem är rik och vem är fattig? Även vad innebär rik och fattig, menar de i pengar? Oftast är det ju pengar som det handlar om. Men jag tänker på framgången också. Menas framgång just i penningsyfte eller får någon annan framgång plats? Och vad är status? Man kan ju ha status inom vitt skilda områden, så vilka/vilken status menar de. Måste skriva att det var en lite underlig undersökning..

Mitralis
2/5/11, 12:55 AM
#4

#2 Ha ha ha! Glad Ingen aning. Fråga Fredde Flört



Aviendha
2/5/11, 2:00 AM
#5

Den teorin som framläggs tycker jag verkar rimlig, men så var jag ju ett fan av evolutionistiska, biologiska förklaringar ;)