Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 4624 ggr
EmmaWq
2/3/11, 3:08 PM

Vet inte vad jag ska göra...

Hela mitt liv, och framför allt de senaste åren har bara varit jobbiga. Har haft massa strul med skolan, mobbning, ätstörningar och nu svåra depressioner. Har fått fluoxetin utskriven, men känner inte att den hjälper (har ätit den i 3 månader nu)

Tänker mer eller mindre varje dag på att göra slut på lidandet.. Både för min egen del, och för att mina närmsta inte ska behöva oroa sig konstant för mig…

Det enda som har stoppat mig hitills är att jag vet att min familj som jag står väldigt nära aldrig skulle kunna förstå, och kanske aldrig förlåta… Det är endast pga de som jag fortfarande lever.

Orkar inte vara en börda längre! Orkar inte längre känna all ångest, paranoia och rädsla för allt som har varit och vad som komma skall! Orkar inte längre… Har planerat mitt avslut ganska länge nu, men har väntat på rätt tillfälle… Antar att det aldrig kommer att komma ett "rätt" tillfälle.

Jag känner så otroligt mycket, och ingenting på en och samma gång, jag orkar inte med mina tankar och med mig själv längre… Vet inte vad jag ska ta mig till..

Ville bara skriva av mig lite

Emma

Annons:
Aviendha
2/3/11, 10:57 PM
#1

Vad det låter jobbigt!

3 månader är egentligen inte fullt tillräcklig tid för att se en effekt, man brukar säga 6 månader för full effekt på den dos man ligger på när det gäller SSRI. Det kan vara så att du har en för låg dos eller kanske är det inte rätt typ av medicin för dig.

Rätt tillfälle dyker aldrig upp av den enkla anledningen att det inte kan finnas ett "rätt" tillfälle för något som inte är helt rätt. Det är inte lätt att se och känna det när man tycks befinna sig allra längst ner, men det finns massor av saker värda att leva för. Det går att må bättre. Det går att få ett bra liv. Det är inga klyschor, det stämmer faktiskt!

Har du någon att prata med? Får du någon hjälp? Om inte tycker jag absolut att du ska söka all hjälp som finns att få, för så som du upplever det ska det inte behöva vara.

Kram

Mads
2/5/11, 11:20 AM
#2

# 0 Jag håller med föregående talare att 3 månader är för kort tid att verkligen veta om preparatet hjälper. När jag hade depression för många år sedan fick jag prova flera olika mediciner och doseringar innan man hittade något som funkade för just mig. Och jag kände då precis som du, att det enda som höll mig kvar var familjen. Fantastiskt nog blev jag bättre, tom helt bra och kunde verkligen njuta av livet.

Men det är oftast väldigt svårt att kunna se och känna som en möjlighet när man känner att man är på botten. En bra samtalskontakt är ju också ett superbra tips. Någon man trivs med och kan ventilera alla känslor och tankar med.

Kram kram

Amor Vincit Omnia

Ketang
2/7/11, 11:31 AM
#3

Försök att ge medicinen lite tid. Jag har ätit Fluoxetin i ett år nästan exakt. Och jag har kommit till det stadiet att jag är mycket glad över att jag överhuvudtaget gav medicinen en chans. Jag har motarbetat all medicin aktivt i många år, men tillslut gick det inte längre och nu är jag glad för det!

Ge din medicin några månader till och känner du fortfarande att den inte gör någon skillnad så kan du alltid byta! Jag vet hur det är att stå som anhörig efter ett självmord och så arg som man blir på den som ger upp livet går inte att beskriva! Jag lovar att dina nära älskar dig oavsett hur du mår. Men att ta livet av sig är inte rätt mot dina anhöriga även om det kan kännas som den enda vägen att gå för dig. Livet har så mycket mer att erbjuda dig!

[rolnor]
2/7/11, 2:56 PM
#4

Eftersom du mår såpass dåligt som du gör så är du ju motiverad till en förändring, därför undrar jag om du inte skulle söka upp en bra terapeut?

Glad

Upp till toppen
Annons: