Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 6828 ggr
gris3n
2011-01-22 22:17

ångestfyllda drömmar

de senaste nätterna har jag haft väldigt skrämmande drömmar, men endast på morgon då jag äter propavan.

i drömmarna är jag våldsam, har ångest, missbrukar mediciner och vill döda folk. vilket jag gör. eftersom jag är så våldsam är det folk som vill hindra mej, de som vill hindra mej är ofta vänner till mej, gammla klasskamrater eller liknande. de jagar mej men jag lyckas gömma mej från dom. det är mycket blod, jag är ofta täckt av blod. rött, kletigt, blod.

jag e så destruktiv, jag vill inte vara destruktiv. jag vill inte vara arg. jag e så arg i drömmarna. dom känns så verkliga. jag gillar det inte. de skrämmer mej. de skrämmer mej för att jag har inte så mycket ångest längre. jag är glad. jag är positiv. jag har en ny sysselsättning. men ändå mår jag så dåligt i drömmarna är så destruktiv och arg.

efter att jag haft dessa drömmar så kan jag vakna med ångest. jag brukar försöka kväva den, men de e svårt ibland. jag har svårt att förstå varför jag har dessa drömmar. jag kan inte låta bli att älta de heller.

är det normalt att ha väldigt absurda ångestfyllda drömmar om man äter sömnmedicin så som propavan? är det någon mer som upplevt något liknande?

Annons:
Maria
2011-01-23 00:11
#1

Många mediciner kan ge biverkningar i form av mardrömmar. Alla reagerar vi också väldigt olika på mediciner så jag tror absolut att det kan bero på din sömnmedicin.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ladydragon
2011-01-23 02:26
#2

det jag undrar hur har ditt liv sett ut har vart väldigt jobbigt eller?

du skriver att du har det bra nu och har du tidigare haft det jobbigt så är det inte så konstigt att det kommer nu

hjärnan funkar på det viset att blir det för mycket så stänger den av och så återkommer den till dom jobbiga sakerna när man mår bättre och orkar ta itu med dom

jag har haft ett svårt liv med mycket tråkigheter och jag drömmer i perioder fruktansvärda drömmar 
jag tror själv att detta beror på att jag försöker att bearbeta allt som har hänt psykologerna håller inte alls med men vissa saker har jag mer eller mindre kunnat släppa helt jobbiga saker som jag har mått dåligt och tänkt på mycket

mitt bästa tips är när du vaknar efter en sån jobbig dröm så gå upp och går nåt sätt på tvn eller sätt dig vid datorn eller något så du får lugnat ner dig och får lite avstånd till drömmarna

din medicin är inte känd för att ge såna biverkningar men prata med dig läkare och se vad han/hon säger om det

Upp till toppen
Annons: