Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3930 ggr
EnsamhetensAnsikte
2011-01-15 13:47

Ångesten tar över mig..

Har sedan flera månader, ja till och med kanske år, varit väldigt nedstämd. Har förmodlingen varit depprimerad men har aldrig haft modet att gå till en läkare. Men nu under dom senaste månaderna mår jag allt sämre.. Har en fruktansvärd ångest och känner mig hela tiden jätte orolig inombord, speciellt vid nya händelser. Det som har förändrats det senaste är att jag fick klart för mig att jag skulle byta arbetsplats 1 januari då mitt vikariat var slut på min dåvarande arbetsplats. Blev jätte ledsen när jag fick reda på att jag skulle sluta eftersom jag trivdes enormt bra där, unerbara arbetskollegor och jag gillade mina arbetsuppgifter, man skrattade alltid på jobbet vilket kändes skönt då jag övrig ledig tid nästan alltid var nedstämd.

När jag skulle börja på det nya jobbet fick jag reda på av min chef att det bara blir en månad sen skulle jag få gå tillbaka till min gamla arbetsplats. Blev enormt glad och tänkte att en månad kan man ju stå ut…trodde jag ja…det började med att jag sjukanmälde mig dom första dagarna efter jag hade enorm ångest för att börja på en ny arbetsplats. Jag har sånn prestationsångest och när man är ny känner jag alltid att folk tycker att man är dålig för att man inte gör det man ska efter man inte kan nått.(Jobbar inom vården) Sen gick jag dit en dag, sen sjukanmälde jag mig ytterligare 2 dagar. Sen har jag gått dit men gråter påväg till och från jobbet p.g.a. sånn fruktansvärd ångest. Blir orolig för minsta lilla sak, vilket inte är lik mig då jag förr alltid var lugn som en filbunke inför nya saker, stod med bägge fötterna på jorden så att säga… Jag orkar inte länge, känns som jag är påväg att bli tokig… ibland får jag in på toaletten på jobbet och bara gråter…mår fruktansvärd dåligt. Har bara 6 arbets tillfällen kvar då jag tagit semester resten av dagarna så jag borde ju bara räkna ner dagar och se ljuset i tunneln så att säga men ångest tar över mig. Sitter och planerar vilka dagar jag kan vara sjuk… Mår så jävla dåligt… Vet egentligen inte varför jag skriver allt detta men antar att det är för att lätta på hjärtat eftersom ingen i min familj/vänner vet hur jag mår….

Annons:
[marion69]
2011-01-17 12:48
#1

Det låter lite som panikångest. Du borde ta kontakt med en kurator för samtalsterapi och ev medicin om det skulle behövas. Jag har själv haft panikångest och det är verkligen inte roligt.

I mitt värsta stadium klev jag inte ens ur sängen, för så fort jag gjorde det fick jag en panikångestattack. Men tack vare zoloft så känner jag mig idag helt frisk, möjligen lite orolig när jag ska göra nåt nytt eller gå/åka själv till nåt nytt ställe.

Sök hjälp tycker jag. Du ska inte behöva må så här dåligt. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: