Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3094 ggr
kerstinjo
1/4/11, 7:33 PM

OT. Ännu en underbar man.

Jag nämnde i tråden "Per Oscarsson" att jag en gång mött en lika underbar man.

Jag vill bara berätta lite om honom för han, liksom Per, var en person som satte ett stort avtryck i mitt hjärta.

Denne man levde ogift hemma hos sina föräldrar på deras gård. När föräldrarna dog hade han helt plötsligt en massa pengar.

Till vaddå? Han sålde allt och skänkte bort det till behövande.

Han hade sin Gudstro och ville att pengarna skulle göra nytta. Vad skulle han ha dem till?

Han flyttade in i en liten lägenhet, levde på sin dåliga pension oh bostadsbidraget. Men bostadsbidraget skänkte han bort, för det var inte "hans" pengar.

Så småningom flyttade han till utkantena av Skara, bodde i en fallfärdig stuga utan ordentliga vägförbindelser. Han levde ett "RIKT" liv, ett liv med livsinnehåll och livsglädje.

Något som vi kan ha oerhört svårt att tänka oss.

Jag frågade en gång denne glasklare, vithårige och vitskäggige man i 90 årsåldern; "Har du aldrig saknat något?"

Han tittade på mig med sina fina blåa ögon och sa; "Vad skulle det vara? Jag har min Gud."

Jag är inte ett dugg religiös, men jag önskar ändå att det fanns fler människor som honom.

Per Oscarsson var en.

Och jag är ödmjukt tacksam över att ha fått träffa två så fina människor.

De har gett mig ett hopp om mänskligheten.

 Kerstin 

 

Annons:
Hawknestgrove
1/5/11, 2:16 PM
#1

Det förstår jag…. frid vare med dem och hoppas de ser oss uppifrån ett litet moln med guldkanter och ler åt oss…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
1/5/11, 7:01 PM
#2

Men visst är det underbart, Gunilla, när man träffar sådana människor?

Det finns säkert mängder utav dem, men det är sällsynt att man får den ynnesten att lära känna dem.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
1/5/11, 7:12 PM
#3

ja jag är nästan avundsjuk på dig som fått träffa så fina människor…..Det är en gåva….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
1/5/11, 7:46 PM
#4

Ja, det är en gåva och jag tror att du också har träffat en massa underbar och beundransvärda människor.

Är inte Cuyo en av dem?

Det gäller bara att se dem och våga bjuda på sig själv. Tänk så mycket man får tillbaka.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
1/10/11, 6:20 PM
#5

stämmer bra det!!!! Cuyo  med hustru är just en sån där eldsjäl, som verkligen är toppen. Finkänslig som en noshörning i en porslinsaffär, men det är just sånt som jag tror behövs iblend….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
1/11/11, 7:34 PM
#6

#5 *fniss* fråga mina barn! Glad

 Kerstin 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: