Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 4988 ggr
[YlvaP]
12/29/10, 8:08 PM

Begagnade saker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fått nya soffor i vårt hus. Något som mina svärföräldrar köpte för 75kr på en auktion. Det är skinn.

Saken är den att jag hatar när folk köper saker till oss begagnat, bara tanken på att någon annan använt sakerna inna får mig att blir arg och må dåligt. Jag vill välja själv vilka varor jag har i mitt hus och mannen tycker som sina föräldrar. Jag får alltså inget medhåll från min man.

Nu har vi fått skinn och jag är inte direkt förtjust i det för dom är kalla och jag som är frusen av mig måste alltså sitta i kalla soffor och fåtöljer. Det kommer att ta tid innan dom blir "varma" och då har jag redan blivit frusen enda in i märgen. Ja som jag kallar det.

Dessutom var det två fåtöljer och ingen 2-sits soffan vi fick med 3-sits soffan. Dom är stora och tar massor av plats i rummet.

Jag gillar inte sofforna och nu kommer det ta flera månader för mig att acceptera dessa fula skitsofforna som jag INTE har valt.

Fan fan!

Annons:
[YlvaP]
12/29/10, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fåtöljerna…

Honestyisdead
12/29/10, 10:43 PM
#2

Men usch för folk som köper så viktiga saker till en utan att fråga först. Soffor och sånt är ju högst personligt!

[YlvaP]
12/29/10, 10:44 PM
#3

Ja verkligen.

Hawknestgrove
12/31/10, 7:09 PM
#4

förstår dig, men så fina…… Vi har katter, så skinnsoffor är det enda som gäller här. MEn jag hade också gärna heller velat haft 3+2 soffor….MEn de var  jättefina. MEn fösök säga ärligt, att du inte gillar skinn  och ska söka textil på egen hand. Du kan säkert få dem sålda lätt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[YlvaP]
12/31/10, 7:15 PM
#5

Men jag känner mig så taskig om jag säljer dom. Dom vill egentligen väl och hjälper till men det blir så fel med mina egna känslor och tankar.

Hawknestgrove
12/31/10, 7:33 PM
#6

Ja visst. Men säg som det är!!! Säg att du inte gillar skinn och att du söker textil. Jag menar; vi säger att de bjuder er på middag och jämt och ständigt envisas med att bjuda er på mat de tror att ni gillar. Men i själva verket AVSKYR du just den maten…..Säger du inte till på ett fint sätt då?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[YlvaP]
12/31/10, 7:46 PM
#7

Jag är en liten fegis och går via mannen och han gillar inte heller skinn och det har vi sagt till om men dom tycker om skinn och har det själv. Dom är så gammelmodiga. Men jag har mina tvångstankar med att brottas med. :(

Hawknestgrove
12/31/10, 9:11 PM
#8

kan du inte säga att sofforna luktar rök elelr nåt då???

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[YlvaP]
12/31/10, 10:46 PM
#9

Haha. INte en chans för hon stod med näsan och skrubbade den och smorde in den i något medel.

Kanske om ett år kan jag och mannen köpa en ny. Jag vill ha en Ektorp från Ikea.

[Tassy]
1/1/11, 1:29 PM
#10

Men fy så jobbigt!

Kanske du kan lägga varma goa filtar över dem så döljer du dem lite och det blir varmt tills ni kan ordna nytt?

[YlvaP]
1/1/11, 2:45 PM
#11

Jo det får bli filtar på.

isa
1/1/11, 3:05 PM
#12

Blä! Sånt där hatar jag också. Att "hjälpa" som bara blir "stjälpa"! Jag förstår dig verkligen, och jag vet hur det är att gå och irritera sig på den där saken, eller möbeln  hela tiden. Det enda rätta för mig brukar bli att den åker ut ur mitt hus, så jag slipper se den!!! Men jag säger som Tassy, tills du vet hur ni ska göra med dem, så lägg över filtar eller nåt fint tyg, överkast, stora dukar och kanske lite kuddar, så du slipper se åbäkena!!

kram isa

Maria
1/1/11, 9:04 PM
#13

Din stackare. Jag hade blivit vansinnig men det är så svårt när det gäller att inte såra andra.

Jag tycker också su kan lägga filtar på och behålla dem ett tag för att sedan köpa de soffor du vill ha.

Du kan ju säga att "vad bra, dessa kan vi ha tills vi hittat våran drömsoffa"Flört Nu är ju sofforna köpta begagnade så du behöver ju inte ha dåligt samvete för att de lagt ut en massa pengar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[YlvaP]
1/1/11, 11:26 PM
#14

Nä det är sant. Dom la inte ut så mkt pengar så det var väl bra. Som sagt så hoppas jag på Ektorp i någon spännande färg.

Honestyisdead
1/3/11, 9:49 PM
#15

YlvaP; ektorp e perfekta. Bara att köpa ny klädsel när man tröttnar på den gammla. Byta efter humör :P

[Tassy]
1/3/11, 9:59 PM
#16

Vi har en ektorp här hemma. Glad Lagom soffa och som Hera säger så är det plättlätt att byta tyg efter humör Skrattande

Honestyisdead
1/3/11, 10:00 PM
#17

HAr också en här hemma, med schäslong (stavning?)

[YlvaP]
1/3/11, 10:04 PM
#18

Ja det är dom. Dom är så sköna att sitta i också. Har testar på IKEA. Sen är armstöden sköna och det är mkt viktigt då jag lutar mkt över dom.

Upp till toppen
Annons: