Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 3649 ggr
gris3n
2010-12-27 01:31

tappar kontrollen

jag har insett att jag på sista tiden har svårt att skilja på dröm och verkligehet. mina drömmar är helt enkelt så verkliga så att jag tror att jag har upplevt dem på riktigt. det gäller verkligen inte alla drömmar, men jag drömmer tex återkommande om att jag får sms från okända nummer men när jag kollar telefonboken finns de inte där. trotts att jag varit helt säker på att jag fått sms. jag har även drömt att jag hittat saker som inte finns och gett dem till mamma, men när jag frågar henne har hon inte fått något eller sett det jag påstår att jag gett henne.

det här börjar ställa till lite problem nu då jag tycker att jag blandar ihop dröm och verkligehet så mycket. om det fortsätter är jag rädd att jag helst ska tappa greppet om verkligeheten och för mej som har ett starkt kontrollbehov är det väldigt skrämmande.

är det någon som varit med om samma eller liknande saker? isåfall hur har ni hanterat det? har någon något tips på hur jag ska kunna hantera det här?

Annons:
Honestyisdead
2010-12-27 15:07
#1

Vet inte om du har samtalshjälp, har du det kan du ta upp det där.
Annar skulle jag ringa till vårdcentralen och be om en tid.

Allamej
2010-12-27 17:15
#2

Stress.

Jag har varit med om liknande och det är stress som gör det… jag trodde jag skulle bli galen för jag trodde verkligen att jag utförde dom saker som jag upplevde men icket… Riktigt otäckt är det också

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Aviendha
2010-12-27 18:43
#3

Jepp, jag har i omgångar varit med om exakt samma sak. Varit helt säker på att killen sagt något som han inte sagt, att jag gjort saker jag inte gjort, att saker hänt som inte hänt etc. Det är verkligen obehagligt, och som du säger så blir det ju inte lättare om man har ett kontrollbehov mitt i det hela heller.

Jag vet inte hur jag hanterade/hanterar det, om jag ens gör. Det blir en hel del dubbelkollande och det leder ju till en massa osäkerhet, tvivel på sig själv och sådant trist men för mig hänger det ihop med måendet. Sämre perioder, ofta då det dessutom hänt lite för mycket som jag inte hinner med och är stressad som Allamej säger. Som tur är så brukar det ge med sig när jag mår lite bättre, när saker lugnar ner sig lite och jag får sova lite bättre med.

gris3n
2010-12-27 19:37
#4

men jag e ju inte stressad nu :S jag har inte varit så här lugn på jätte långe O.O

aja, mailade min samtalskontakt om de förut idag iaf, å hon tyckte jag skulle ringa i morgon så jag får se till att göra det då :/ får jag se vad hon säger

Upp till toppen
Annons: