Annons:
Etikettbehandling
Läst 7037 ggr
AnneN
12/25/10, 9:24 PM

Skakningar, är det normalt?

Jag har fått diagnosen depression, ångest & socialfobi och äter därför venlafaxin och atarax.

Första veckan skulle jag ta en venlafaxin & 1-2 atarax per dag och fick då bland annat skakningar och muskelsvaghet, efter 1 vecka ökades dosen venlafaxin till 2 kapslar och skakningarna försvann.

Sedan var jag till läkare för uppföljning efter att ha ätit 2 venlafain om dagen i 2 veckor och de ville då att jag ökar dosen till 3 kapslar om dagen och då kom skakningarna och muskelsvagheten tillbaka Rynkar på näsan har hört att det är normalt med detta i början men har nu ätit den högre dosen i ca 2 veckor och skakningarna och muskelsvagheten har inte blivit bättre alls, just nu skakar jag så pass att jag ibland har svårt att träffa rätt tangent då jag skriver.

Är detta normalt/vanligt, hur länge brukar det ta innan det blir bättre?

Kan ju tillägga att medicinerna hjälper mycket bra mot både depressionen och ångesten iallafall Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Aviendha
12/25/10, 10:15 PM
#1

Om muskelsvaghet och skakningar är en av de möjliga biverkningarna så kan det ju faktiskt vara så att dosen du ligger på nu ger just dig skakningar som kanske inte går över (eftersom de gick över/minskade på lägre dos) eller så kanske de minskar efter lite längre tid. Du kan ju alltid lyfta det med din läkare, kanske finns det något man kan byta ut det mot som ändå ger de effekter du är ute efter för skakningar är jobbigt att leva med om det är mycket.

Men vad härligt att höra att deppet och ångesten minskar av dem iaf :)

[YlvaP]
12/26/10, 10:49 PM
#2

Äter en kapsel av just Venlafaxin och jag har inte känt av detta du skriver. Kanske du skall gå ner till två och ge det en chans. Jag kan tyvärr inte öka min dos för då påverkar det mitt humör lite för mycket och jag kan hamna i hypomani. (Har testat)

AnneN
12/26/10, 11:25 PM
#3

#1 & 2 tack för era svar, jag har tid hos läkare igen den 3/1 så jag håller mig nog till den ordinerade dosen fram tills dess för den hjälper ju väldigt bra för humöret mitt, jag kan ju nu till och med känna mig glad ibland.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Honestyisdead
12/27/10, 3:10 PM
#4

Jag hade kraftiga skakningar/muskelryckningar mååånga veckor innan det gick över.

Och nu när jag själv slutade med min medicin märker jag att jag faktiskt skakade av min medicin under hela tiden, mer eller mindre.

Så jag hade som du skrev ätit medicinen i den dos du fick ordinerat, och pratat med läkaren vid nästa besök :)

Upp till toppen
Annons: