Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 3346 ggr
Newnham
1/14/11, 11:51 PM

Negativa människor

Jag sköter en sajt, som har funkat jättebra länge nu, vi har en forumdel där man skriver om olika saker, nu har det kommit människor som inte är så vänligt inställda, de är bittra, negativa, ifrågasätter saker konstant, ifrågasätter mig också, allt detta känns jobbigt, har konstant ont magen och känner mig väldigt ledsen.

Från att ha haft ett ställe där allt funkar och det är en trevlig gemenskap så har vi gått till ganska "hotfull".

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska hantera detta, jag är inte heller ensam om att känna av den stämning som nu råder, någon som kan hjälpa mig med hur jag ska hantera detta?

Annons:
[Tassy]
1/15/11, 12:21 AM
#1

Är det här på iFokus så är mitt råd att skapa en privat forumdel och lägga till snälla medlemmar manuellt. På så sätt får du bort bråkstakarna utan att behöva kasta ut någon.

Newnham
1/15/11, 12:36 AM
#2

Nej det är tyvärr ingen iFokus sajt Rynkar på näsan

Dessa männsikor tar så fruktansvärt mycket energi från oss alla och jag upplever att sajten bara är jobbig nu och ha den känslan konstant är inget bra för mitt eller andras välmående, några som vi hade på sajten sen innan, kan jag uppleva det som, att de passar på att ta fajter som vi redan haft sedan innan, men de tar gärna upp gammalt bara för att de vet att de har dessa människor med sig.

Från att ha älskat det jag har gjort så har dessa bara gjort mig fruktansvärt ledsen och trött och jag känner att fortsätter detta mycket längre så kommer jag dra mig ur, för mitt eget bästa.

Allt omkring i vardagen blir så mycket jobbigare när de kom, jag saknar gemenskapen vi hade innan på sajten, nu känns det splittrat mest.

Maria
1/15/11, 10:40 AM
#3

Har du ingen möjlighet som det finns här på iFokus att stänga av dessa energikrävande medlemmar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aviendha
1/15/11, 1:00 PM
#4

Jag kan förstå att det känns riktigt jobbigt! Det generella rådet jag kan ge är väl att försöka klargöra att man får bete sig och värna om ställningen om man ska vara med, annars blir man avhyst. Det är inte lätt att sätta ner foten så alla gånger, men dessa tar väldigt mycket energi från dig och förstör ett av dina kära nöjen helt och hållet. För att inte tala om dina medlemmar som även drabbas såklart. Lägg hellre energin på de trevliga medlemmarna och kasta ut bråkstakarna, för trivseln går före någon slags "alla-ska-vara-med-anda". Det är inte alls så, ditt forum, dina regler. Du har inga skyldigheter gentemot folk som inte tillför annat än trubbel.

Newnham
1/15/11, 4:13 PM
#5

Jo jag kommer antagligen bli tvungen, om det fortsätter, att ge dem en varning iallafall, fortsätter det efter det, så kommer jag nog vara tvungen att ta bort dem så de inte har tillgång längre.

Som #4 skriver, det är riktigt stressande och påverkar även min vardag hemma, jag går ju runt och har konstant ont i magen Rynkar på näsan

Nej det är ju så, är man bara ute efter att bråka, så känner nog alla av det…

Upp till toppen
Annons: