Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 3261 ggr
Sindylina
2010-12-20 16:41

Jobb...

Jag är utförsäkrad sedan en månad tillbaka o är inskriven i arbetslivsintroduktionen. Denna introduktion är ett skämt, ngt politikerna hittat på för att det ska låta bra samt bättra på statistiken. Där får jag i vilket fall inte mycket till hjälp. Rynkar på näsan

Har insett att jag måste börja leta jobb på egen hand men det är lättare sagt än gjort med en självkänsla som är lika med noll o fobisk personlighetsstörning som diagnos.

Typ det enda jag anser att jag kan söka är städjobb o likn då jag anser att jag inte fixar ngt annat. Men jag vill inte jobba som städare. Jag har haft jobb där jag vantrivts i hela mitt liv o nu får det vara slut med det.

Jag kan ju inte gå på en anställningsintervju o be om ursäkt för att jag finns till. Då får jag inget jobb men det är så jag ser på mig själv.

Var bara tvungen att skriva av mig!!!

Annons:
Hawknestgrove
2010-12-20 23:36
#1

men  ta städet som en språngbräda…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2010-12-21 01:50
#2

Städjobb är åtminstone ett jobb… Långt ifrån alla arbeten är superskoj. Men det är mycket lättare att söka andra arbeten när man redan har ett jobb…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Sindylina
2010-12-21 12:12
#3

Ja, det är sant. Man måste ju börja i ngn ände. Det är absolut inte så att jag tror att jag ska få ett superjobb o jag är glad för det jag får. Men jag har gått o arbetat med ångest i hela mitt yrkesverksamma liv. Tagit jobb där jag vantrivts för att jag trott att jag inte klarar av ngt annat. Jag nedvärderar mig själv.Rynkar på näsan

Jag förstår mer o mer hur min dåliga självkänsla/personlighetsstörning ligger mig i fatet o påverkar mitt liv negativt.

David
2010-12-21 12:18
#4

#3. Jag förstår precis vad du menar, du nedvärderar din förmåga att klara jobb som ligger på din kunskapsnivå och tar arbeten som inte ger dig riktig tillfredsställelse, vilket leder till en ond spiral… Rynkar på näsan

Jag tror du skulle kunna få en riktigt egoboost om du fick tag på ett arbete som utmanar dig lite, där du får visa att du kan saker!

Men som f.d. chef vet jag tyvärr att det är mycket lättare att få ett arbete om man redan har ett, så städjobbet kanske är någonstans att börja i alla fall. Jag märker redan av att det börjar finnas fler och fler lediga arbeten inom de flesta sektorer (vet inte riktigt vad du är utbildad inom)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2010-12-21 20:52
#5

En städrare gör ett jättefint jobb, hu vad det skulle se ut om vi inte hade våra lokalvårdare.

Du tjänar pengar och ta det jobbet tills vidare.

Det är inget att skämmas för att man städar.Glad

 Kerstin 

 

Sindylina
2010-12-22 11:16
#6

#4

Blir så glad över att du skriver att du förstår vad jag menar. Jag har inte så många förstående människor runt omkring mig. Skrattande

Jag tar även till mig dina ord om att det är lättare att få en anställning om man redan har ett jobb.

Tack o God Jul!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: