Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3812 ggr
kerstinjo
2010-11-26 13:47

Frånvarande.

Jag har varit oerhört frånvarande den sista tiden och har knappt tittat in på någon iFokus-sajt.

Är i stort sett bara inne på nätet för att betala räkningar och undrar ibland vad jag ska ha en snabb bredbandsuppkoppling för.

Jag har inte tröttnat på varken er eller iFokus. Jag har gått i ide!

 Kerstin 

 

Annons:
David
2010-11-26 17:32
#1

Ja, jag kan bara inställa med Kerstins inlägg. Skriver något inlägg på FB, betalar fakturor, jobbar såklart, och tittar in här via mobilen. Så mycket mer nätnärvaro är det inte för mig.

Gillar årstiden, så jag behöver nog inte gå i ide, men ack så skönt det är att ligga i soffan under en varm filt och titta på tv. :))

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2010-11-26 18:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Nja, jag har väl inte gått i ide direkt, men nästan.

Jag är bara så urbota less på allt just nu. Jag vill inte!!

Jobbar, kämpar med Amos och betalar dyra veterinärräkningar för att han återigen gett sig på tassen.

Som sköterska så tror jag att jag, när det gäller Amos tass, fattar mer än en veterinär.

OK, att de i somras trodde att det kunde bero på ett irriterande insektsbett. Efter ett par veckor med krage så lät han bli tassen och allt verkade ok igen.

Nytt gnagande på tassen och veterinär nr 2 tror att det kan bero på ett beteende som han har vant sig vid?

Aha, kliar mitt myggbett i två veckor så börjar jag klia igen efter sex veckor? Ett sjukt beteende. Nix, som gammal hundägare så köper jag inte det.

Nu för tredje gången så upptäcker vi att han har gnagt upp ett nytt sår. Jag har klämt och tryckt och han visar ingen smärta. Jag har ändå gått hårt fram eftersom hundar i regel har en hög smärttröskel.

Tanken fanns att någon liten tagg eller liknande fastnat i tassen, men efter min hårdhänta undersökning, så köper jag inte det.

Så nu är det tass, kortison och vattenrengörning som gäller.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
2010-11-29 01:10
#3

Oj lilla vovven, hoppas det blir bra… det är inte boxersjukan alltså? Furunkulos?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Aviendha
2010-11-29 09:18
#4

Men stackars Amos!

Nej, jag tror inte heller att det skulle vara ett befäst beteende så fort, det krävs lite mer än så för det mesta och vore han beteendestörd skulle du som ägare med största sannolikhet märka av något annat symptom med.

Vad har de gjort hos vet? Bara klämmakänna? Röntgat? Har han någon krypande infektion? Hudproblem som Gunilla föreslår? Nervsmärta?

kerstinjo
2010-12-04 14:26
#5

#4 Jag har ingen aning Avi, men det är inget infektionssår. Nervsmärta tror jag inte riktigt på. Jag har gått hårt fram med tassen och verkligen klämt och tryckt för att se om han reagerar och om det gör ont.

Ingen reaktion.

#3 Gunilla, jag googlade lite på Furunkulos, eftersom jag aldrig hört talas om det, men det finns inga likheter med Marodörens problem. Ingen infektion m.a.o.

#4 Håller med dig, för jag har lite svårt att tro på en beteendestörning.

Det kan vara artros av något slag. Men innan jag går vidare så väntar jag och ser (när han blir trattlös) om han ger sig på tassen igen.

Min "lille skit"!

 Kerstin 

 

kerstinjo
2010-12-04 14:41
#6

*fniss* Nu kom det ett stort leende.

Vår gamle labbe "Bosse" fick ofta blodöra. En stor blodsamling i örat som gör jätteont.

Första gången vi skulle åtgärda örat, var hos en distriktsveterinär som jobbade extra på kvällarna.

Vi gick dit med "Bosse", han sövdes och sedan räcker veterinären fram en grön rock till mig. Husse höll på att svimma och försvann till väntrummet och jag stog som ett fån i klädd grön operationsrock och fick assistera när han skar upp örat.

Torka blod och hålla isär det uppskurna örat.

Men jag fixade det och jag kommer aldrig att glömma det.

 Kerstin 

 

Annons:
Hawknestgrove
2010-12-05 19:05
#7

hur mår fossingarna nu????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: