Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
06. Behandling/Medicin

Mediciner, jobbigt.

2010-12-01 16:35 #0 av: Zaphix

Trött på mediciner, otroligt trött. Börjar fundera mer och mer på hur jag egentligen skulle fungera utan atta kemikalier jag proppar i mig varje dag..

Hur som helst så krånglar medicineringen som vanligt.

Har bland annat stora insomningsproblem som vi försöker göra nåt åt.
Fått hjälp via KBT'n, just blivit remitterad till sjukgymnast för att lära mig avslappningsövningar och sånt.

Men medicineringen..

Jag äter melatonin, atarax och stilnoct just nu. Får dock huvudvärk av ataraxen så den sa min läkare att jag skulle sluta med och istället börja med lergigan och se om jag slapp huvudvärken.
Även ändrat dos på lyrica och centralstimulerande medicinen.. Kanske blir bättre då.

Men det jag funderar är om jag ska testa sluta med stilnocten, tar den varje kväll och är väl smått beroende.
Läkaren tyckte jag kunde testa om jag ville, och hon sa att det inte skulle bli några utsättningsproblem av stilnocten.

Jag är dock säker på att jag får problem då jag fått det när jag testat varit utan den innan..

Men har nån något tips på hur man kan underlätta utsättningsproblem?

Eller är det bara att härda ut som gäller?

Funderar också över lergigan, nån som testat och fått bra effekt? Lugnande och tröttande effekt alltså..

Ska på apoteket nu, känns riktigt jobbigt då jag inte ens vill fortsätta med alla kemikalier just nu.. :\

Anmäl
2010-12-01 17:20 #1 av: HannaM

Utsättning... ja du det enda som hjälpte för mig var ju att göra et så långsamt som det gick. tt mer eller mindre smula ner pillret. Att i slutet äta en bit varannan dag och sen var tredje... och härda ut.

http://hannasskafferi.blogaholic.se/ http://www.classicferret.se
Anmäl
2010-12-01 17:23 #2 av: Aviendha

Även jag gissar på att en långdragen utsättning är bland det få som kan hjälpa. Kanske kan man lindra diverse symptom på olika sätt (illamående med åksjuketabletter, rastlöshet med sysselsättning osv.) men uppkomsten, dvs utsättningen är ju som den är och om man ändå lider trots en snäll utsättning så är det väl det klassiska som gäller - bita ihop.

Anmäl
2010-12-01 18:49 #3 av: [YlvaP]

Jag har försökt att sluta med mina mediciner men det funkar inte. Blir deprimerad direkt och mina tvångshandlingar återkommer. :(

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen
Medarbetare på Sommar och Scrubs.

Anmäl
2010-12-01 21:37 #4 av: Zaphix

Långdragen ja..

Är rädd att jag inte lyckas sova alls någonsin igen. Men för att ge de andra medicinerna en ärlig chans känns det bäst att sluta med stilnocten en tid. Ska se om man får dela dom, är en skåra i mitten, så en gång är väl okej iaf.

Måste trappa ned Lyrican lite grann också, höjde för ett par veckor sedan men gav kasst resultat så ska sänka igen. Min läkare sa att det inte skulle ge utsättningssymptom, men hon på apoteket sa att det kunde bli riktigt jobbigt.. Oroande.

Skriver av mig lite frustration.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.