Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 5745 ggr
gris3n
1/1/11, 1:33 AM

Positiva tråden januari 11

nytt år, ny månad, nya positiva händelser

Annons:
fridaas
1/1/11, 3:06 AM
#1

hunden brydde sig inte jättemkt av raketerna detta nyår :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

HannaM
1/1/11, 10:18 AM
#2

Adhd-center har lyssnat på oss som var på grundkursen förra året, flera föreläsningar som jag tycker låter jätteintressanta! Äntligen får vi unga vuxna lite bra grejer. Nu ska jag passa på innan jag är för gammal!

kerstinjo
1/1/11, 12:09 PM
#3

Jippie, nu kan jag ta ner julstjärnorna idag!Glad

Julen är slut och vi går mot ljusare tider!

 Kerstin 

 

gris3n
1/1/11, 8:24 PM
#4

ska till siba i morgon å köpa ett wii Glad

Saga85
1/1/11, 9:46 PM
#5

Hade ett fint nyårsfirande med syster min med sambo och son. Och morgonen efter fick en fin start då lilla Leon klev in i mitt rum och ropade "aga,vana", efterföljt av min systers "låt henne sova". Blev så varm i själen av att både få leka med honom och se honom leka.

gris3n
1/5/11, 1:29 PM
#6

spenderade en mycket trevlig och lyckad dag/kväll/natt med 2 av mina systrar Skrattande de känns helt fantastiskt när man kan umgås så med dom Skrattande

Annons:
kerstinjo
1/5/11, 7:12 PM
#7

Vill dela med mig av dagens bästa kommentar.

Yngsta dotterns hund är nyopererad och numera använder se sig inte av de farliga "uppvaknings sprutorna".

Så när de hämtade Quila idag, så var hon hur groggy som helst och fattade inget.

Veterinärens kommentar; "Hjulet snurrar, men hamstern är död."

Det har fått mig att småfnissa hela dagen.Glad

 Kerstin 

 

HannaM
1/12/11, 10:43 AM
#8

Det känns liiite bättre i min stackars mage idag. Men skonkost it is.. och omeprazol…

gris3n
1/12/11, 8:09 PM
#9

har gjort riktigt mycket i dag :D gått nästan 15000 steg, målat färdigt några tavlor, så jag känner mej riktigt duktig :D

å grattis till min kompis anna som fyller 26 i dag :)

Saga85
1/14/11, 12:22 PM
#10

Igår fick jag besked från försäkringskassan - beviljats! 23 925 kr i separat utbetaning. Känns skönt.

Har även haft vårdsamtal med kommun-nissor angående någon form av boende. 11 personer som satt och iaktog mig när jag trädde in i rummet, en timma. Satt mest och kollade på när de andra diskuterade mig. Mot slutet satt jag mest och kollade ut genom föstret. Det blev för mycket för min lilla hjärna…

gris3n
1/14/11, 3:35 PM
#11

fredagen den 21/1 2011 ska jag äntligen börja arbetsträna Skrattande yes, äntligen händer det nånting xD

kerstinjo
1/14/11, 7:39 PM
#12

Väntar på en god middag!

 Kerstin 

 

Aviendha
1/15/11, 5:12 PM
#13

Har äntligen tagit mig i kragen och börjat peta på en egen blogg till illrarna.

Annons:
kerstinjo
1/15/11, 5:31 PM
#14

#13 Skoj Avi, var håller du hus?

 Kerstin 

 

Aviendha
1/15/11, 6:35 PM
#15

#14 Den är inte klar designmässigt på långa vägar och just nu är det väl bara ett fåtal saker som jag valt att flytta över från andra ställen så inte mycket är skrivet, men de återfinns på supermusar.blogspot.com :)

Musiken
1/15/11, 10:29 PM
#16

Jag ska ut och traffa folk ikvall! Det har jag inte gjort sedan halloween. Ska bli roligt, aven om jag ar nervos och helt slut och slutkord.

MoaL
1/16/11, 2:59 AM
#17

Jag har städat i alla hamsterburar och det är så roligt att se dem undersöka ny inredning och nya krypin. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Tassy]
1/16/11, 1:10 PM
#18

Jag har äntligen fått igång mitt nya 300L akvarium! Tjoho! Nu är det långväntan tills fisken kan flytta in Tungan ute

Först ska det planteras växter osv. Mycket spännande projekt!

Aviendha
1/16/11, 1:42 PM
#19

#18 Åh, vad roligt!! :)

fridaas
1/16/11, 2:00 PM
#20

Snön håller på att smälta bort Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[Tassy]
1/16/11, 2:08 PM
#21

#19 Ja! Sitter nästan och studsar som en otålig unge på julafton haha Skrattande Håller på och läser på för fullt så att allt blir ordentligt ifrån början.

Aviendha
1/16/11, 3:13 PM
#22

#21 Haha, know the feeling! Har ett 240L som stå och samlar damm under tiden jag pluggar, går inte att pendla med fisk Obestämd men usch så jag saknar det! Är som en liten unge framför ett akvarium :P

Vad ska du ha i tanken?

[Tassy]
1/16/11, 4:09 PM
#23

Fokus kommer att ligga på L-malar. helt bestämt är ännu bara L-134, och så ska mina pakistanbotior givetvis få större boende Tungan ute

Sedan måste jag läsa på vilka firrar som klarar strömt vatten.

David
1/16/11, 5:03 PM
#24

Det tog emot, men jag lagade faktiskt mat igår. Från grunden. Ingen färdigmat eller halvfabrikat! Är riktigt stolt över mig själv. Skrattande Och ätbart blev det också faktiskt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
1/16/11, 5:05 PM
#25

Både Matilda (korthårig) och Wilma (långhårig) blev Årets Dalälvskatter 2010 Skrattande Skrattande Skrattande Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
1/16/11, 5:13 PM
#26

# 25 Hm, vad säger man? Grattis? Obestämd

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
1/16/11, 5:19 PM
#27

kerstin vad är det för farligt med uppvakningssprutor????Förvånad

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Aviendha
1/17/11, 9:35 AM
#28

#23 Åh! Nu är jag lite rädd för "sug-sugar" men det finns ju så abnormt med snygga sådana! Jag var störtförälskad i min L177, färgerna var helt otroligt starka :) L46 är en annan favorit samt L204 och jätte-grenmalen. Sen ska det finnas några till som jag dör lite över men de kommer jag inte ihåg nummret på :S

Hm, jag har dålig koll på det men några barber har jag för mig ska fixa det bra. Labyrintfiskarna kanske är att tänka bort då, de kan ju klara det men de kommer ju från lugna små pölar så de kan få det svårt antar jag, men varför just strömmt vatten?

kerstinjo
1/17/11, 10:42 AM
#29

Har äntligen fått det dressyrhalsband, som Polis och Hemvärnet tränar sina hundar med.

Tog lite tid, för det är inget som man kan gå och köpa.

Så det ska bli spännande!

 Kerstin 

 

HannaM
1/17/11, 11:32 AM
#30

Våra handbollsgrabbar spelade mycket bra i helgen! Vann en match och förlorade den andra med två. Ledde dock ett tag och det är BRA motståndare. Stolt tränare.

[Tassy]
1/17/11, 11:54 AM
#31

#28 L46 är ju stora drömmen!

De behöver strömt vatten för att må bra, eller som i vissa malars fall för att överleva till och med.

gris3n
1/17/11, 10:18 PM
#32

har provat på bågskytte :D de va jätte kul å defenivt nått jag kommer fortsätta med :D

HannaM
1/17/11, 11:02 PM
Aviendha
1/18/11, 8:17 AM
#34

#31 Ah, då lärde jag mig något nytt :) Pinsamt, det borde jag ju kollat upp eftersom jag själv klurat på en del L-malar men den jag hade skulle trivas utmärkt i de förhållanden jag hade och det gjorde den och det var jag nöjd med :P

Annons:
Ladydragon
1/18/11, 2:05 PM
#35

idag så kunde jag äntligen cykla en sväng underbart Skrattande har inte kunnat cykla på flera månader för snön och isen men nu börjar det släppa rejält 
min cykel är verkligen frihet för mig

jag fick även pengar idag verkligen jätteskönt det har vart lite knapert efter jul så det känns skönt att kunna bunkra upp med god mat igen Glad

Hawknestgrove
1/18/11, 4:18 PM
#36

SOLEN SKINER!!!!!!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

fridaas
1/18/11, 5:49 PM
#37

JAg har varit ute på promenad (även om det bara var en liten sväng), jag har dammsugit hela lägenheten och tagit tag i disken även att det tagit emot en massa och jag hellre hade velat ligga kvar i sängen hela dagen..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

gris3n
1/18/11, 9:09 PM
#38

efter en promenad till affären å lite prat med pappa känns det bättre, så nu sitter jag med nyinköpt blåbärs te, film en påse nötter å lite choklad :)

Ladydragon
1/19/11, 2:19 PM
#39

jag ska börja en kurs Skrattande det känns faktiskt bra och jag vågar känna lite att det ska bli skönt o få prova klarar jag av o göra nåt på dagarna eller inte och rätt skönt att få träffa lite folk det är ensamt hemma

och tiderna funkar så bra med min sons skoltider och så vidare alldeles perfekt ju

och sen fortsatte jag med o köpa både broddar och kräkpåsar på apoteket så nu e jag förberedd på både det ena och andra

så nu fortsätter jag att hålla tummarna att jag får sjukersättning insåg precis att ajdå har missat att lämna in ett papper ska fixa det ASAP

fridaas
1/19/11, 7:29 PM
#40

Har packat ner kläder som liten ska ha på BB och hemresan och gjort i ordning skötbordet :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

gris3n
1/19/11, 9:57 PM
#41

har varit på ännu en bågskytte träning Skrattande de kan verkligen vara en sport för mej, mycket roligt :)

Annons:
[Eleya]
1/20/11, 2:05 PM
#42

Idag är jag lycklig, lugn, tillfreds och kanske har en lägenhet på g..kanske..hoppas hoppas!

fridaas
1/20/11, 2:36 PM
#43

Den lille där inne i magen mår bra och lite av oron har lagt sig

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Alexandra-S
1/21/11, 12:40 AM
#44

Är hemma på permission torsdag-måndag, kanske måste jag åka tillbaka innan det, beror på hur jag mår, men ändå. jag är fri. jag slipper vara inlagd på psyk ett par dagar. Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

gris3n
1/21/11, 1:44 PM
#45

första introduktionen på arbetsträningen avklarad :) på månda börjar allvaret :D

Ladydragon
1/21/11, 6:18 PM
#46

min mamma fick en liten present av mig innan idag Glad och för en gångs skull så visade hon lite känslor och hon blev glad över det hon fick det kändes bra i hjärtat

Saga85
1/21/11, 10:51 PM
#47

#44 Jag med. Känns väldigt skönt. Dock får jag inte gå ut själv än, men imorgon ska en vän plocka upp mig för att åka hem till henne för spelkväll. Yay! Ska bli fint att träffa lite vänner hemma hos någon annan istället för på psyk eller hos mina föräldrar…

Alexandra-S
1/21/11, 11:11 PM
#48

#44 då är vi i samma sits. jag har inte fått vara själv en sekund här hemma.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
[Eleya]
1/23/11, 2:52 PM
#49

jag är så sjuuukt stolt över mig igår. övervann 3 små sociala fobier och nu känns det som att övning verkligen ger färdighet..

Denna kommentar har tagits bort.
Saga85
1/23/11, 5:02 PM
#51

Var en fin kväll igår. Spel och film-kväll. När de andra vännerna drog hem stannade jag kvar och låg och pratade i ett par timmar. Om gamla minnen, om framtiden, osv. Tills hon somnade, och jag låg vaken och stirrade in i väggen. Sov dåligt, men det gjorde inte så mycket. Inga direkta mardrömmar, snarare stressdrömmar.

gris3n
1/24/11, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

hihi humor ^__^  får eller fåglar beroende på hur man ser det Flört

gris3n
1/25/11, 10:27 PM
#53

andra dagen på arbetsträningen :) de går ju riktit bra de här :D

fotokrafs
1/30/11, 9:01 PM
#54

Idag kom mensvärken och jag gnydde och hade mig på golvet… Maken fick fixa allt med mat och sen köpa tabletter åt mig. Nu mår jag genast mycket bättre och känner mig riktigt lyckligt lottad. Älskar min man!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: