Annons:
Etiketttänkvärt
Läst 5363 ggr
kerstinjo
2010-11-17 23:33

Mordet i Skara.

.

Skara, lilla,lilla Skara är ett känt knarkartillhåll och en oerhört kriminell stad.

Det har varit åtskilliga narkotikarelaterade mord i denna lilla "byhåla" de senasre åren. Alla narkotikrelaterade,

Narkotikan flödar fritt här och du kan köpa narkotika dygnet runt om du vill. Med narkotikan så växer sig kriminaliteten oerhört stor.

Skrämmande?

Det senaste mordet gällde den man/kille som tog livet av och styckade sin blivande sambo.

Ett avskum? En människa, som inte är värd att leva? En människa som ska dödas långsamt och få utstå ett oerhört lidanda?

Eller?

Har ni hört Barbro Hörbergs sång "Gamla älskade barn?

Gamla älskade barn.

Har en gammal solstråle just somnat in?

Vinden smeker hans kind som ingen har rört vid på länge, länge.

Gamla älskade barn,

Vad drömde din mamma om när du blev till?

Gamla älskade barn, gamla älskade barn

Vilken dag upphör ett barn att vara ett barn

Vilken dag slutar barnens vän att vara en vän

Vilken dag mister en människa barnets rätt

Till trygghet och förlåt

Vilken dag betraktas men plötsligt som vuxen och stor

Och får själv ta hand om sin gråt?

Där på en bänk

Har en försupen solstråle just somnat in

Vinden smeker hans kind som ingen har rört vid på länge, länge

Gamla älskade barn,

Vad drömde din mamma om när du blev till

Gamla älskade barn, gamla älskade barn.

Så otroligt fin text och tragedin som utspelades i min lilla stad speglar "Mitt älskade barn,"

Tyvärr blev detta "Lilla älskade barn" en mördare, en grym mördare.

En bestialisk mördare.

Fem barn blev utan en mor och ett/två barn får en pappa som kommer att bli en fängelsekund. Troligtvis rättspsyk.

Varför?

En ADHD ska vara misstänkt och denna diagdnos har medicinerats med benzo-preparat.

Bingo!!! Vilken lyckad läkemedelsutskrivning.

Vem botar en bokstavssjukdom med bensodiazepiner?

Varför skapa ett onödigt beroendet till en person som har en bokstavssjukdom? Det är inte det läkemedlet denne man/kille hade behövt.

Jag fattar inget!

Lathet? Oengagemang? Inkompetenta läkare? O.S.V.

Eller är de så oengagerade i sitt jobb så att de inte bryr sig?

Skaras socialchef, Lena Bjugård Bränfeldt,  var medveten om problimatiken, men valde ändå att blunda.

När man frågar henne varför, så kommer hon med det "intelligenta" svaret.

Visst, vilket intelligenta svar? Jo, han hamnade "mellan två stolar" Borås- Skara.

Jättebra, för då slipper ingen att ta sitt ansvar.

Men jag mår illa, när det uppenbart finns en man i kommunen som är felmedicinerad, är känd för ringa narkotikabrott och kan bli "psykiskt nollsrälld" i vissa situationer, så väljer ändå Skaras socialchef att blunda för problemet och hänvisar till hans f.d. bostadsort.

Vad, 17, han bor inte i Borås och han är sedan en kort tid bosatt i Skara.

_________________________________________________________

Hur länge kan man blunda med ett gott samvete?

Kan man, som socialchef, vandra vidare och ändå vara "delaktig" i ett mord?

_______________________________________________________

Med rätt vård och en fungerande social fallskärm hade kanske fem barn haft sin mor kvar i livet. __________________________________________________

Med rätt vård och en fungerande social/psykiatrisk fallskärm hade kanske gärningsmannen aldrig begtt dett brott.

Gamla älskade barn,

Vad drömde din mamma om när du blev till?

 Kerstin 

 

Annons:
evrekaw
2010-11-18 12:12
#1

Ord som berör…

Tankar jag håller med dig om…

Vad göra? Man läser om det i tindingen och tänker att - det händer inte mig - inte min familj…

Men för vissa händer det ju… Så visst händer det… Även om det är osannolikt så blir det likt förbaskat sannolikt och ren sanning också emellanåt…

På med skygglapparna bara… För vi orkar nog inte ta in att det är så som det är…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: