Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 3137 ggr
isa
11/17/10, 7:12 PM

Tv-tips ikväll

Som ett led i UR:s tv-serie om psykisk ohälsa, kommer ikväll "lifvet" TV2, kl.20.30. Ikväll handlar det om depression,skam,kreativitet och om att resa sig.

Glöm ej heller serien som går på Söndagar kl.22.00 i tV1, den heter Inferno. Den tar upp olika saker varje gång, om psykisk ohälsa.

Annons:
StickyKitten
11/17/10, 10:12 PM
#1

Kollade på "Lifvet" faktiskt, men jag tyckte att det var ganska futtigt. Jag tycker inte alls att de fick fram vad en riktig depression är jämfört med att "bara" ha en jobbig svacka. De beskrev ju själva kännetecknena (sover mycket, äter lite mm) och att "allt känns jobbigt", men jag tycker inte att det framgick hur satans jävla vidrigt det faktiskt är många gånger…

Hoppas Inferno är bättre Glad

isa
11/18/10, 3:10 PM
#2

#1 Instämmer med dig, det var en väldigt futtig beskrivning på vad en depression är…………..det var inte ens i närheten av hur handlingsförlamad man faktiskt kan bli utav det.

StickyKitten
11/18/10, 8:14 PM
#3

#2 Nej, verkligen. Och vad jag minns så nämnde de väl inte ens att  depression faktiskt är en sjukdom, och att man ibland måste medicinera. Det är ju en jättestor del av ämnet liksom.

Caroline af Ugglas var bäst tycker jag, men hon kunde gärna ha fått prata hela programmet igenom Glad

Btw, ikväll handlar Karlavagnen om "Psykvården". Det sänds 21:40 i P4 (dvs radio), om någon är intresserad. Brukar vara bättre kvalitet på deras ämnen.

Upp till toppen
Annons: