Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3369 ggr
Imitra
11/17/10, 4:58 PM

Ångest..

Hoppas verkligen någon orkar läsa det här.. Jag har haft otrolig ångest ett tag nu.

har blivit sambo med min kille för några månader sen, älskar honom otroligt mycket! Men jag känner inte så många i området dit vi flyttat, och det blir mest att jag sitter hemma med honom eller är väldigt mycket själv då han jobbar kvällar.

Går i skolan men nu har vi haft praktik några veckor. och jag har känt hur jag har blivit mer och mer ångestfylld av att gå till praktiken. Och grejen är att dom är så otroligt snälla med mig där, men ändå får jag sån otrolig ångest när jag ska gå att jag börjar svettas och gråter innan jag ska dit.

Att gå i affärer med mycket folk har också börjat påverka mig, jag vill fort därifrån och min pojkvän blir brydd varför mitt humör förändras så fort när vi är bland folk..

Nu har det gått så långt att jag sover inte på nätterna, inte en enda minut, förrän klockan blivit typ fyra , och jag vet att jag får stänga av väckarklockan och strunta i praktiken, då somnar jag bums..

Åh hoppas någon orkade läsa det här.. Och att någon kan hjälpa mig..

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Annons:
[rolnor]
11/17/10, 6:26 PM
#1

Du har förmodligen fått kontakt med undermedvetna känslor, du behöver nån att prata med som kan såna saker, någon typ av terapeut, det kan hjälpa och har det kan det bli vägen till ett rikare liv en det du levt tidigare. Ta kontakt med din vårdcentral, du är inte ensam om att må så här.Glad

evrekaw
11/18/10, 12:06 PM
#2

Du måste söka hjälp för att reda ut vad det här bottnar i. Ibland reagerar man på ologiska sätt - som du säger - de är jättesnälla på praktikplatsen - ändå får du ångest.

Har du flyttat nyligen? Är detta något du kände av före flytten eller hänger det ihop med den?

Att känna sig ensam kan också ge ångest. Det spelar ingen roll att vi träffat en underbar livskamrat - man behöver kompisar också - vissa i högre utstäckning än andra.

Har du inget intresse du skulle kunna ta tag i för att lära känna nya bekanta?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Imitra
11/18/10, 12:46 PM
#3

Jag flyttade i augusti.. Har inte känt såhär innan, men har alltid haft lite svårt när det är mycket folk..

Nu känner jag till och med att jag inte vill åka buss själv, inte ens gå i affären själv..

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[rolnor]
11/18/10, 2:58 PM
#4

Det finns ju en diagnos, "Social fobi" som stämmer, tycker inte att det är så stor hjälp att ha en viss diagnos, men det kan vara bättre än att få förklara från början hur man mår. Du kanske är på väg att glida in i en neuros, tycker inte att du ska acceptera att du mår dåligt, SÖK HJÄLP!

MVH

tezzanr1
11/18/10, 10:51 PM
#5

Jag vet sover man inte så blir allt svart en dag när man vaknar!!!Jag fick sömntabletter imovan…de hjälpte å jag börja orka igen!!!

Upp till toppen
Annons: