Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3614 ggr
kerstinjo
11/5/10, 12:39 AM

Nyckellös.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyckellös.

Jag blir så otroligt förbannad på mig själv.

Jag var i väg och handlade och fick väja för en inkompitent bilförare.

Jag ramlade med cyckeln och det var inga problem. Bilisten stannade inte ens för att fråga hur det gick med mig.

OK, upp på cyckeln  igen och uträttade min ärenden. Jag låste inte ens cyckel för det var ett "snabbköp".

Väl hemma så upptäcker jag att jag inte har några nycklar. Bingo, Amos är själv hemma, nycklar till bil och garage har jag tappat.

Nycklar till lägenheten är borta. Plus nycklar till bilen, garaget och mitt jobb.

Mobilen ligger hemma och det är bara Securitas som kan låsa upp.

Jag får panik när jag hör att Amos har hört när jag bad grannen ringa Securitas. Han lät så ledsen min "lille skit".'

Jaha, Securitas kommer inte och låser upp om jag inte kan betala 400:- kontannt.

400:- plus ett giltigt leg. Vad farao tappade jag? Nycklar plus leg!!

I två timmar satt jag på trappen och väntade på Securitas. Tack och lov att jag har fina grannar som kunde intyga att jag var Kerstin och bodde i lägenheten.

MEN, de hade inte en tanke på att låsa upp om jag inte kunde visa att jag hade 400:-!!

Amos gnällde och blev stressad av att höre matte. Men hon kom ju inte in.

Jag hade inte 400:- i kontanter. jag hade ungefär 300:-

Mna gulliga grannar, de som fick visa leg och personnummer, för att garantera att jag var jag, lade till den 100:- ringen om fattades.

Frid och fröjd eller?

Hur farao ska jag kunna gå ut med Amos efter kl. 20.00?

Jag har ju inga nycklar!!

Kanske man kan få lite kredit om man är stående kund hos Securitas??

Jag har inga nycklar hem och det är torsdag (snart fredag)

Jag har en kille som behöver ut, han får alltid en liten nattsväng.

Undrar om jag ska ringa Securitas 1 timme innan jag går ut med Amos?

Visst är han vacker min lille pojk?

 Kerstin 

 

Annons:
HannaM
11/5/10, 9:54 AM
#1

Vilken skit med allt på en och samma gång!

isa
11/5/10, 3:45 PM
#2

Vilken otur! Men vilka gulliga grannar du har! Detta har du säkert redan kollat, men jag skriver det ändå. Tror du att du kan ha tappat nycklarna där, du ramlade med cykeln? för den inkompetente och nonchalante  bilförarens skull? >Har du letat där på den platsen?

Mvh isa

Hawknestgrove
11/5/10, 6:32 PM
#3

oj vilken soppa………… stackars dig men vovven är ju gulllig…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
11/5/10, 6:58 PM
#4

Jippie! Jag har min nyckelknipa med massor av nycklar.

Jag ringde hyresvärden och polisen och vid 10-tiden ringde polisen och sa att de nog hade mina nycklar.

Fast nu är jag superpetig med nycklarna och får väl skaffa en kedja att ha runt halsen.Obestämd

Glömde att berätta att securitaskillen var allmänt knäpp igår. Amos hörde ju mig massor av gånger och kunde antagligen inte förstå varför jag inte kom in. Troligtvis blev han oerhört stressad av denna märkliga situation.

När securitaskillen kommer och vi sitter i köket för att fylla i pappren, så gör Amos något som han inte har gjort som valp. Han kissade på golvet.

Jag hade full förståelse för det, han har hört mig i ungefär 2 timmar och hört att jag var stressad över situationen. Stackarn blev säkert mer stressad av mig.

Då fäller securitaskillen en mycket intelligent kommentar. "Du kanske skulle gå ut med din hund någon gång?"

Va? Marodören Amos är det bästa jag har och jag är helt övertygad om att han "stresskissade".

En sak är i alla fall säker, han har mer i huvudet än securitasvakten.

PS. Jag är inte jätteförtjust i grannarna, för de tillhör det nyfikna, nyfikna släktet. Men de fick en blombukett, för det var de värda.

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
11/8/10, 5:15 PM
#5

vilken tur…..har du en sån där liten bricka på dina nycklar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: