Annons:
Etikettbehandling
Läst 21735 ggr
indaa
2010-11-03 15:30

Sertralin "avtändning"?

Någon annan som slutat med sertralin som känt nåt liknande får ni gärna skriva.

Har gått på Sertralin 75 mg i ca ett och ett halvt år. Har trappat ner nu i nån månad. Och har nu slutat helt.

3 dagar efter jag slutat så får jag alla dessa grejer som en bomb över mig på en gång.

Sjukt illamående, har spytt flera gånger. Svimningar, yrsel, otroliga hjärtklappningar (trodde jag höll på att få nån jävla stroke eller nåt), känner mig liksom.. åksjuk? känns som jag får elstötar i huvudet och i ryggen.

Det är nåt hjärtklappningarna och "elstötarna" som känns läskigast, för det känns verkligen som jag ska dö eller nåt.

Fler som slutat med sertralin som fått liknande?
Är det normalt eller håller jag faktiskt på att dö? Haha, skulle inte förvåna mej för de känns ju så.. -.-

Annons:
Bergspuman
2010-11-03 15:39
#1

Nä, men har fått liknande när jag slutat med Cipralex.

Du får komma ihåg att det är utsättningsbesvär. Ska inte förväxlas med abstinens som när man slutar röka eller dricka alkohol.

De brukar gå över inom 1 månad. Det gjorde det för mig i alla fall.

Aviendha
2010-11-03 15:48
#2

Usch så otrevligt det låter! Jag har varit relativt förskonad vid utsättning av de ssri jag gått på. Kanske gick det lite väl fort för dig? Du kan ju alltid kontakta läkare för att rådgöra, det kan ju finnas någon lösning så du kanske kan trubba av det värsta av utsättningen. För högst troligt är det just utsättningsbesvär det rör sig om och inte att du är döende, men är du orolig så ring hellre en gång för mycket än för litet.

Zaphix
2010-11-03 19:46
#3

Elstötar ja, ett jäkla helsige att sluta med seratonin-medicin.

Dessa elstötar hade jag när jag slutade med varenda en av de SSRI-preparat jag ätit. Sista preparatet trappade jag ned på i flera månaders tid för att jag hade ordentliga besvär med dessa elstötar.

Får såna nu när jag äter stilnoct också.

Trappa ned ännu långsammare är mitt tips. Ta det riktigt försiktigt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

indaa
2010-11-03 19:51
#4

1# ah ja vet de, men känns lättare att säga avtändning /abstinens, för de är de ända jag känner igen liksom..

och jag tänker inte trappa ner saktare, har redan lagt av helt och jag vägrar gå upp igen, står hellre ut med det här, och hoppas på att det går över snart.

har dock inte kunnat gå till jobbet på 2 dagar pga att jag är så yr och illamående..

Zaphix
2010-11-03 20:31
#5

Hoppas att det blir bättre snart, jag försökte vara tapper som dig men det fungerade inte.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
2010-11-03 20:46
#6

Jag hade rejält besvärliga yrselattacker och blixtar liksom. Kunde komma när som helst. Usch. Men när det gått några veckor mattades de av, efter ca 1,5 månad var de borta.

Annons:
indaa
2010-11-04 13:30
#7

nån som vet om man kan bli lite smådeppad/överkänslig i början? just nu sitter jag liksom och bölar för att mitt program på teve tydligen inte kommer. och innan de började ja storböla för min kille blev vän me nån random tjej på facebook………………………… fml

indaa
2010-11-04 13:33
#8

och nu började jag böla för att ja ser att för vissa har de tagit upp till ett halvår att bli av med detta..

Bergspuman
2010-11-04 13:38
#9

Ha tålamod, och var snäll mot dig själv! Kram

[rolnor]
2010-11-04 14:12
#10

Jag gillar att "böla", rensar ut en massa skit..Glad

indaa
2010-11-06 15:38
#11

inte jag, för jag blir så jäkla snorig haha.. :P

börjar bli lite bättre iaf, har kvar "elstötarna" och hjärtklappning och lite illamående.
Men i lite mindre mängd känns de som, lyckades till och me komma ut lite igår :D

[rolnor]
2010-11-06 16:20
#12

Finns ju näsdukar! Själv har jag en liten snuttefilt att ta till…!Glad

indaa
2010-11-09 17:09
#13

när slutar den här jävla skiten? blir så arg att jag har lust att kasta ut mina grejer ur fönstret.

jag svettas fan så jag skulle kunna ge vätska åt halva afrika.
och jag kan inte resa mej upp ur sängen utan att svimma

jag får fan inga pengar från jobbet för jag kan inte gå dit, fattig blir jag också.. jäagkrknhfgroa, föb

blä orkar inte skriva

Annons:
Bergspuman
2010-11-09 17:10
#14

Hur länge har det hållit på? 1 vecka?

Räkna med att det kan hålla på upp till 3-4 veckor innan det börjar lättna.

indaa
2010-11-09 17:13
#15

ja en vecka..

kommer inte ha råd me julklappar till familjen..

Bergspuman
2010-11-09 17:24
#16

Lite tidigt att fundera på julklappar väl???

Ta nu och pyssla om dig själv, en utsättning är inget att leka med.

indaa
2010-11-09 17:28
#17

ja de måste jag, eftersom försäkringskassan är så sjukt sega på att betala ut så är mina sista pengar den här månaden, och det blir ju inte mkt eftersom jag inte kan gå nånstans.. :(

Upp till toppen
Annons: