Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3059 ggr
yoda90
10/17/10, 11:16 PM

Inte deprimerad, så vad?

Jag har precis avslutat en psykologisk utredning där dom kom fram till att det inte var något fel på mig. Jag har varit deprimerad förut, men eftersom jag inte mått dåligt sammanhängande i två veckor på senaste tiden så var det tydligen inte något problem..

Saken är att jag sen min grövsta depression för ca fyra år sedan i princip helt stängt av mina känslor. Eftersom mina gymnasieår har varit väldigt oinspirerande så har jag liksom inte tänkt mer på mina känslor än att jag ska spara dom tills slutat och kan bestämma över mitt eget liv igen. Nu har den tiden kommit och jag har gått ett år till utan någon förbättring. Eller ja, jag har börjat få sjuk ångest någon gång per månad nu. Men fortfarande känner jag ingen kärlek till min familj, eller de kompisar jag har. När min farfar dog i somras sörjde jag typ en dag, och tänkte inte mer på det sen. Hur som så tär det väldigt mycket på mig att känna mig så omänsklig.

Jag har försökt kolla runt efter diagnoser på vad jag kan ha, eftersom jag själv inser att jag inte är deprimerad på riktigt men hittar inget. Så öppen fråga bara, vad kan det vara för fel på mig?

Annons:
Zaphix
10/18/10, 12:23 AM
#1

Dystemi? Lättare depression över lång tid.,

Har du berättat för psykologen om hur du känner, eller icke-känner? Att du inte känner nånting och att du mår dåligt över det?
Har inte psykologen sagt nåt om det?

Förstår inte allt detta diagnossättande hela tiden, antingen mår man väl dåligt och behöver hjälp eller inte. Hittar man ingen passande diagnos så mår väl människan dåligt ändå..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[rolnor]
10/18/10, 4:32 PM
#2

Prata med en terapeut, berätta hur du har det, ingen ska behöva leva så, stå på dej!Skrikandes

[Juniette]
10/19/10, 1:15 AM
#3

Äter du någon medicin?

Upp till toppen
Annons: