Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 3494 ggr
isa
10/23/10, 6:50 PM

panikattack går bort?

Min överläkare sade till mig här iveckan att när jag sedan är uppe i "normal dos" med Fluoxetin så kommer jag aldrig mera få nån panikångestattack över huvud taget.

Är det verkligen sant?

Jag har ju fått 3 stycken panikångestattacker under denna medicineringstid, och de var inte alls så där JÄTTESTORA och GIGANTISKA som de alltid varit förut. De gick också över snabbare och jag hade inte den där kvarvarande ångesten särkskilt länge efteråt.

Men är det verkligen sant att panikattackerna inte kommer alls sedan till slut?

Så är det väl ändå inte? Dom blir väl lindrigare?Obestämd

Undrar isa

Annons:
isa
10/23/10, 6:54 PM
#1

OBS! Min ovanstående fråga gäller all antideppressiv medicin, inte bara Fluoxetin som jag äter.

[YlvaP]
10/23/10, 7:47 PM
#2

Nä jag skulle aldrig säga aldrig. Jag har ätit antidepp i ett år nu skulle jag tro och i början så hade jag massor med attacker och ångest. Tog flera månader innan dom nästintill försvann. Har fått någon enstaka gång sen dess.

Zaphix
10/23/10, 8:26 PM
#3

Jag har ätiti olika antideppressiva mediciner i fem år nu och mina panikångestattacker går i perioder. Tror inte medicinen spelat nån roll alls på panikattackerna.

Är just nu inne i en period med panikattacker fast jag äter Voxra.

Enda medicinen som spelar nån roll på min ångest är Lyrica, men den tar bara bort ångesten som finns där jämt, den som alltid finns krypandes i bakgrunden.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

isa
10/24/10, 4:11 PM
#4

Tack för era svar. Det var mycket intressant att läsa era erfarenheter. Jag gick en KBT-kurs förra hösten, i grupp. Vi var 12 st. tjejor. Alla utom jag och en annan tjej, åt antideppressiva mediciner och alla hade vi problem med ångest och panikångestattacker.

Ingen av tjejerna hade blivit utan panikångestattacker.Alla fick det fortfarande och jag har heller aldrig hört något liknande av någon annan. Allt jag hört och fått berättat för mig är att panikattackerna i sådant fall, eventuellt blir lindrigare och lite lättare, men jag har aldrig hört att de går bort helt och hållet.

Dumma överläkaren, det kändes som hon "dumförklarade" mig och ville ge mig falska förhoppningar…………Det var mycket oproffisionellt av henne. Vid min återbesökstid till henne , så tänker jag ifrågasätta varför hon sa sådär till mig.Rynkar på näsan

Upp till toppen
Annons: