Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3163 ggr
[YlvaP]
2010-10-15 21:28

Måste få skriva av mig

I helgen glömde jag ju mina mediciner hemma när vi for till Sverige. På två dagar blev jag deprimerad och väldigt känslig. Mannenfrågade hela tiden med en arg attityd vad det var för fel på mig. Ville såklart inte berätta utan jag messade honom.

I samma veva denna vecka så tar den där unga mannen livet av sig live. jag såg inte direkt men jag har sett videon. jag blev inte berörd eller nånting. Det enda jag tänkte var att "kan han så kan jag". Det såg inte att göra så ont och det tog inte så lång tid. En smärtfri död med andra ord.

Jag var ju deprimerad och livet såg inte ljus ut så det hade varit ett bra tillfälle så jag började spåna på min egen död men jag återkom hela tiden att barnen inte skulle få lida, dom skulle inte få se eller något sånt.

Har länge velat berätta detta för någon och till och med starta en anonym blogg. Pratade om det med min mentalskötare idag och om det skulle vara så så skulle jag få mejla till henne för med mannen vågar jag inte ens nämna det för han tar allting på fel sätt.

Nu har medicinerna börjat ge effekt igen och jag känner mig inte lika deprimerad som tidigare i veckan. Att det kan gå så snabbt det förstår jag inte men så är det väl att vara bipolär.

Annons:
Aviendha
2010-10-15 21:45
#1

Bipolaritet är ju just det - att skifta och det kan gå fort. Sen får man inte glömma att det är fullt normalt att ha svackor, även om man som deprimerad ligger längre ner och pendlar än normalbefolkningen.

För mig är det inte konstigt att hans självmord väcker tankar hos dig. Själva händelsen i sig är ju så laddad, och sättet det skedde på är ju minst sagt omvälvande. Lägg då på att du inte mådde toppen när du fick höra talas om det..

Bra att du tog upp det med skötaren! Vissa saker kan man behöva ventilera. Och anonym blogg, varför inte? Ett ställe där man kan putsa ut sina tankar, känslor och inte behöva tänka sig för. Ett ställe bara för ens egen skull.

[YlvaP]
2010-10-15 22:28
#2

Jo det skiftar ju lätt och att det går fort. Rynkar på näsan

Tack, jag vet inte om det blir så mycket mera i den nya bloggen men vem vet kanske det blir något. Min blogg jag har nu så har jag läsare som kanske inte vill veta av mina närmsta tankar och mannen läser ju min blogg och likaså min äldsta dotter.

Aviendha
2010-10-15 23:22
#3

Jag är av åsikten att man bör vara restriktiv med vad man lämnar ut om sig själv på nätet. Och en sak som känns bra och genomtänkt kan ändras till mindre bra om den får ligga och mogna lite.

Vad jag tänkte på med en ny blogg är inte att den ska få många läsare, bli känd eller uppdateras varje dag. Strunt samma om du skriver varje dag i en vecka och sen kommer det inget på tre månader, det är för din egen skull. För att få pysa ut litet. En äkta dagbok, bara att den är virtuell. Det kan även hjälpa en att få perspektiv på saker när man läser igenom det man skrivit när det gått ett tag :)

[YlvaP]
2010-10-15 23:28
#4

Tack det är nog värt ett försök. Det var lite så jag tänkte också. behöver ju inte göra reklam för den utan bara för att ventilera mig.

[YlvaP]
2010-10-16 00:12
#5

Nu har jag skapat min blogg. hoppas jag inte behöver skriva allt för många hemskheter däri.

Hawknestgrove
2010-10-22 23:04
#6

jag såg också videon eferåt. MEn den var ihopklippt….. så den var nog bra mycket länge och mer plågsam….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[YlvaP]
2010-10-22 23:08
#7

Ja det kan jag tänka mig att det var.

Upp till toppen
Annons: