Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3976 ggr
doro
10/18/10, 11:48 AM

panikångest och dagislämning - hatar det här

Hej! Ny här! Har haft panikångest sen jag fick mitt första barn för 5 år sen. Var bättre några år tills jag fick mitt andra barn för ca ett år sen. Då kom panikångesten tillbaka. Har just höjt medicinen sertraltin till 100 mg och hoppas att det ska funka. Har gått i kbtterapi ett år och det funkade inte så bra. Väntar nu på att få tid hos en annan psykolog med annan inriktning.

Problemet för mig är när jag måste ta med barnen på olika saker. Är ju svårt att undvika som förälder. Dagislämningarna kan vara jättejobbiga. Idag är en sån dag. Jag får ångest innan, som nu, blir värre ju närmare vi kommer. Cyklar som tur var nu med barnen. Vet inte hur det ska gå sen när jag måste gå med barnen. Jag blir lätt yr och öppna ytor får mig att få ännu mer ångest och helst undviker jag såna områden.

Hatar att ha det så här!!! Dagislämning kan ju vara en sån enkel sak för många. De reagerar säkert inte ens. Jag är mest rädd för att spy och bli dålig i magen. Så fort jag känner nåt sånt slår ångesten på, jag får svårt att andas, blir yr, får overklighetskänslor, magen blir oroligare och så blir jag rädd för att jag bara ska lämna barnen och springa därifrån. Den känslan för det ännu värre osv….

Annons:
HannaM
10/18/10, 12:49 PM
#1

Usch, stackare! Det finns inget som kan underlätta? Någon som går med dig? Någon annan som kan lämna barnen dom tygnsta dagarna? Möjlighet att få sjukresa? (skitsvårt men du kan ju kolla?)

[Juniette]
10/19/10, 1:13 AM
#2

Jag klarar inte heller sådana saker, som är helt naturliga om man inte mår dåligt. Har du en man som kan hjälpa dig?
Själv har jag boendestöd, de kommer hem till mig 2 gånger i veckan så gör vi sådant jag ej klarar av själv.
Sådana "tänk om" tankar där man blir rädd att man gör något galet
är så oerhört skrämmande, men min psykiater säger att det bara sitter i tankarna, att man verkligen inte gör det man fruktar.
Något som verkligen hjälper mig är att lyssna mkt på avslappning.

Upp till toppen
Annons: