Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 4362 ggr
lindelind
2010-10-15 13:28

när ingenting är ingenting

…och när alla lösningar blir till problem. När skrattet är så långt bort.. När man inser att allting inte står rätt till och undrar hur rolig man egentligen är att umgås med när man är så här.
När man inte längre vet vad som gör en lycklig. När man inte vet vad man ska göra längre. När man är livrädd.
När man hatar sig själv för att man är så hopplös, när man inte vill finnas längre för att dessa känslor är outhärdliga. När man tycker att man borde rycka upp sig, och gör det för en minut. När man bryter ihop igen.
När man inte är säker på någonting längre. När man vill att allting ska bli bra. . När man är för trött, hopplös, feg för att göra någonting åt någonting..

Annons:
Allamej
2010-10-16 16:12
#1

Då skriver man här och hoppas att någon läser och förstår. (((stor kram)))

Man mår så där då och då, depression är inte att leka med, men det är inte livet heller. Man får en chans och bara en att ta sig så långt det bara är möjligt.

Du ser bara svart framför dig nu, mörkret har omfamnat dig och du ser ingen utväg. Men den finns. Den syns bara inte just nu pga allt svart.

Du är inte hopplös. Om du frågar någon, vem som helst som känner dig, att nämna en god kvalitet med dig så kan jag garantera att du får svar av alla.

Lösningar kan vara jobbiga… beror helt och hållet hur gärna du vill att problemet ska försvinna.

Huvudsaken är att du inte försvinner.

Sov, gosa med ett djur, måla eller gå på en promenad, helt beroende på vad som gör dig glad.

Lev i det ögonblicket och bara då, känns glädjen du får av detta och lev på den. Det är din ljusglimt, det är vägen ut ur mörkret.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

LinaIsabell
2010-10-16 17:51
#2

Som jag brukar säga: Det finns lika mycket vackert i mörkret, det är bara svårare att hitta.

[rolnor]
2010-10-16 17:56
#3

När jag börjar känna att allt blir jobbigt och svårt så sätter jag på nån bra musik eller DVD, sen gråter jag några minuter och då klarnar bilden, jag blir mer tydlig vem jag är, rekomenderas.

Kalendula
2010-10-18 12:13
#4

Jag känner nog samma sak, men låtsas som att allt är bra. Tids nog bli det bättre. Egentligen gör jag bara det jag absolut måste o umgås mycket med datorn.

Kram!

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

EmmaWq
2010-10-22 17:05
#5

Känner allt för väl igen mig i det du skriver Lindelind….

iins
2010-12-11 18:36
#6

när allting stämmer in på mig.. då skriker döden efter mig.

så jävla jobbigt att leva såhär! att må såhär jäkla usssssseeeeelt. sorligt att man ska behöva göra det. värre än någonsinn.

hoppas du kommer ur situationen snart, ge aldrig upp!

efter regn kommer solsken, trust me!

kram pårej

Annons:
[Hilo]
2010-12-16 00:15
#7

Känner igen det där..
Läskigt att läsa det från någon annan bara..

Upp till toppen
Annons: