Annons:
Etikettbehandling
Läst 3987 ggr
Zaphix
10/14/10, 2:00 PM

Melatonin

Har äntligen fått börja med melatonin efter haft rejäla problem med sömnen i snart ett år.

Är ett licenspreparat, så har fått vänta på att läkaen ska få licensen, apoteket ska få hem medicinen och att läkaren ska strula en massa med att jag skulle komma in till mottagningen för tt ta första dosen. Men hon ringde härmodagen om att hon blandat ihop, denna medicin finns det ju knappt nån känd biverking på..

Så nu har jag ätit melatonin i två dagar, och jag blir trött på riktigt av den. Inge kemisk trötthet som at stilnoct och såna mediciner, utan helt normal trötthet. :)

Så underbart!

Nu skulle jag kunna somna på kvällarna om jag bara fick bort den jäkla ångesten och panikattackerna..
Men jag är trött iaf! :)

Ville bara berätta om en medicin som är klart värt att prata med sin läkare om ifall man har problem med sömnen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Hawknestgrove
10/14/10, 5:44 PM
#1

Den fUnkar alltså om man har såna problem  att man så gott som vänt på dygnet?  Har en god vän, som hamnat i den sitsen. Går och lägger sig i normal tid på kvällen vid 11-12, ligger sen och glor i taket till kl 7 på morgoenen. Kalrt som fasen att h*n sover till 3-4 på eftermiddagen då….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

HannaM
10/14/10, 7:03 PM
#2

Gud så underbart med medicin som fungerar!! Var på adhdcenter i tisdags och dom rekomenderade starkt att man skulle fråga efter just melatonin om man hade sådan problematik, äveno mläkarna kan vara kinkiga med att skriva ut det eftersom det innebär extrajobb.

Zaphix
10/15/10, 12:22 AM
#3

#1: Det sägs det, endel använder det när de flygit till annan tidszon för att kunna vända dygnet rätt.

Jag vänder dock inte dygnet, sover bara väldigt få timmar. Somnar vid två-tre och vaknar vid sju-åtta en normal natt.

#2: Japp! Inga biverkningar heller sägs det. :)

Dock somnar jag inte av den, men blir trött i alla fall. Var så gott som aldrig trött innan. Men får jag bara bukt med ångesten så kommer jag nog kunna somna med hjälp av medicinen också. :)

Är min läkare på just npf-mottagningen som skrivit ut den, är visst rätt vanligt att de skriver ut den till oss på just den mottagningen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Hawknestgrove
11/15/10, 5:43 PM
#4

hur går det? Min vän har fått det utskrivet nu att prova, då  h*n vänt helt på dygnet nu…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Zaphix
11/15/10, 10:29 PM
#5

#4: Blir trött av den, inte lika stirrig och så.

Helt normal trötthet, inte sån trötthet man får av starka sömntabletter. Jätteskönt och jag sover bättre på natten.

Nu efter att ha tagit den i typ en månad så fungerar den bättre. Äter fortfarande stilnoct för att somna, men somnar fortare än jag gjorde förut och sover faktiskt fler timmar i genomsnitt.

Visst blir det många vakna nätter med ångest fortfarande, och jag somnar sent de allra flesta nätter.

Men förut kunde jag somna vid tre och ändå vakna vid sju-tiden flera nätter i rad. Numera blir det ofta 6 timmar sömn per natt.

Jag gillar den, men min läkare tycker inte att den fungerar så bra som den borde då hon fortfarande anser att jag sover för lite.

Så får se hur det blir, om jag ska fortsätta med melatonin eller nåt annat. Fanns nån annan medicin som var licensbelagd som hon funderade på om jag skulle få testa.

Jag äter och ser glad ut och hoppas på det bästa typ..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: