Annons:
Etikettbehandling
Läst 3212 ggr
[YlvaP]
2010-10-12 23:24

Hur kan det bli så?

I fredags åkte vi till Sverige och jag glömde min medicin hemma. Så i två dagar åt jag inte mina mediciner. Tog dom heller inte när jag kom hem utan dagen efter. Blev jätteillamående av Concertan så jag bestämde mig för att inte fortsätta med dom.

Samtidigt så blev jag deprimerad och känslig och stötte bort min man. Vill flytta eller göra som den unga mannen igår. Hur kan det gå så fort? Två dagar utan antidepp borde ju inte vara några problem eller?

Jag har dessutom för ca 5 dagar sen slutat med Risperidon för att kolla om det är dom som styr mina tankar.

Annons:
Zaphix
2010-10-13 01:25
#1

Bieffekter av medicinen, utsättningsymptom.. Finns anledningar varför man inte ska sluta rakt av med mediciner, antidepp mixtrar ju med hjärnan, slutar man rakt av så är det inte så konstigt att hjärnan reagerar konstigt. Tar man snabbt ifrån kroppen det man tillsatt den med länge mår den inte så bra, utsättningssymptom.

Går jag en dag utan nån av mina mediciner, speciellt lyrican som jag inte kan vara utan en halv dag ens, så mår jag kasst och kroppen reagerar annorlunda.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
2010-10-13 10:05
#2

Ja det är sant. Skall inte glömma den någon mer gång.

freudiana
2010-10-13 11:41
#3

Oj! Det är inte alls bra att sluta tvärt med antidepressiv medicin!  Jag får huvudvärk, yrsel, illamående mm om jag glömmer ta min medicin en dag bara.

Ta hand om dig!

Upp till toppen
Annons: