Annons:
Etikettbehandling
Läst 14424 ggr
[YlvaP]
2010-11-13 16:45

Ketipinor (Seroquel)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skall på måndag börja med Ketipinor igen. Varför jag slutade med dom förut vet jag inte. Jag har varit väldigt ostabil dom senaste månaderna och varit deprimerad och något "normal". Upp och ner. Inget över normalstrecket iaf.

Hur lång tid tar det innan man märker av stämningsstabilisernade mediciner? Är bipolär (och adhd) så det är därför som jag svajar. Försökte att sluta med all medicin för några månader sen och sen dess har det varit så här. Det är jobbigt och jag hoppas att det skall gå snabbt att få stabilitet.

Sen fick jag öka på själv. Börja med 25mg och öka 25mg till 100mg till att börja med. Men hon sa inget om hur jag skall öka. Så hur skall jag öka med denna medicin? En höjning i veckan eller med några dagars mellanrum eller två veckor emellan. Vill så fort som möjligt komma upp så jag får någon effekt av det hela.

Annons:
[akumas7]
2010-12-02 04:32
#1

Hej hej…

Jag tar också dena medecin, jag skulle öka en 25mg varanan vecka hällst, men om du tycker att det är vicktigt att öka snabbare så gå fram som snabbast var 7dag. För mig skulle bivärkningarna bli för snabba om jag gick fram så fort. Jag är på 100mg nu, jag ökar och sänker själv som jag känner att jag behöver. Är man i en jobbig period kan man öka lite och är man i en bätre kan man sänka. Jag får inga märkbara bivärkningar när jag tar 50mg och under, men när jag kommer över till 100mg kan jag få yrsel och vara jätte tröt under dagarna, men jag måste erkänna jag sover som en sten på nätterna ;) Jag har sama diagnoser som du +2st till.

Min läkare säger att jag kanske alltid måste ta dena medecin. Det är lite tråkigt att veta, jag mår bätre av den men depersionerna försviner inte och du blir inte 100% stabil, du kanske blir 50% stabilare. Jag blir inte det och måste hita en till medecin att kombinera med dena, men det är för att jag har störe problem med annat en ljust deta.

Hoppas att det hjälpte lite gran, ha en fortkatt bra dag.

[YlvaP]
2010-12-02 15:26
#2

Hej. Jag ökade varje kväll till 100 mg iaf. Den enda biverkning jag fick var trötthet. Hemskt trötthet men den har börjat blivit bättre med den.

Jag tar den på kvällen för att inte bli trött på dagen. Och faktiskt så har det börjat ge effekt nu plus att jag tar antidepp och lite mediciner till.

[rolnor]
2010-12-03 15:37
#3

Det är väl blodtrycket som kan bli lågt om man trappar upp för fort, yrsel när man reser sej upp etc.?

Minns att jag tyckte att den här medicinen funkade bra till en början, men sen blev jag bara arg, det var den enda känslan som blev kvar, men det är nog mycket individuellt…

Upp till toppen
Annons: