Annons:
Etikettbehandling
Läst 5025 ggr
Tangotime
9/22/10, 9:43 PM

Byta psykolog IGEN!

Jag håller nog på att bli galen! För nu när jag verkligen har hittat RÄTT så ska han också sluta! Jag "älskar" honom! Han är jätte bra men ska tydligen flytta söder ut… han har fått en anna tjänst. Hade jag inte vetat bättre hade jag nästan trott att han skulle flytta till sitt hemland igen Gråter Jag hoppas verkligen "vi" får ha kvar honom här i sverige för tusan vad bra han är!

Vad gör jag nu då? Dom har inte en aning om när dom tillsätter hans tjänst igen. Och nu när jag ska börja arbetsträna kommer jag förmodligen behöva mer stöd och då har jag helt plötsligt inget alls! Dessutom har jag haft en fantastisk handläggare på försäkringskassan som OCKSÅ ska "överge" mig på grund av min arbetsträning (det är tydligen inte sånt han jobbar med.)

Uppe på allt detta så har jag träffat 3olika psykiatriker på 3gånger pga att dom inte har någon fast anställd "än". Så nästa gång jag ska ha nytt recept eller bli fortsatt sjukskriven så får jag träffa YTTERLIGARE en ny person som jag ska dra allt för!

Är det verkligen rimligt att göra så här mot patienter som inte mår bra?

Annons:
[YlvaP]
9/22/10, 10:34 PM
#1

Men fy vad trist och dåligt upplagt av psyket. INgen skall behöva gå igenom nåt sånt. Hoppas du får en lika bra psykolog och som stannar kvar ett tag.

Kalendula
9/23/10, 11:46 AM
#2

Nej, det är inte alls rimmligt! Dessutom så tar det lika lång tid för den nya att läsa din journal, som att det tar dig att berätta om och om igen. För du har väl en läkare ibotten? Om du har kan du prata med den och be dom nya att läsa din journal så att du slipper att upprepa dig, för det i sig är ju jobbigt och tärande. Annars vet då inte jag vad dom har journalerna till.

Kram och lycka till

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Tangotime
9/23/10, 11:52 AM
#3

Jag har ingen läkare i botten tyvärr. Så jag vet inte vad jag ska göra? Dra samma historia igen antar jag… när jag nu får den nya psykologen…

Fast han jag har nu stannar till oktober. Men han trodde det kunde ta flera månader innan jag får någon ny Skrikandes

Kalendula
9/23/10, 12:14 PM
#4

Då hade jag skickat ett brev min psykolog och chefen över denna. Där jag berättat vad jag känner och sedan hänvisat till att läsa min journal vid varje ny psykolog kontakt, därför att det är tärande att gång på gång berätta samma sak igen. Och det i sig mår jag inte bra av. Och jag hade sett till att skriva det så fort som möjligt (För att min gamla psykolog ska hinna läsa innan denna flyttar) och förmodligen åkt till avdelningen där dom sitter och lämnat brevet. På kuvertet hade jag skrivit: OBS! Mycket viktigt! Och namnen på den som ska läsa mitt brev.

Det är nämligen så att dom är tvungna att läsa alla brev som kommer in till dem. Så kan dom läsa brev så kan dom läsa journaler.

Det kan kanske kännas omständigt att göra så här. Men då får dom samtidigt svart på vitt, på papper hur jag känner mig i frågan att bli bollad till olika personer. Och det har i alla fall hjälpt mig att slippa upprepa mig gång på gång.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

evrekaw
9/23/10, 3:26 PM
#5

Ja det är verkligen inte kul att byta, särksillt om man tycker om den man har. Jag hade dock turen att få byta och fast den jag hade var bra visade sig den nya vara ännu bättre…

Min kurator som gick i pension däremot - henne kan ingen mäta sig med - hon var ett unikum…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Tangotime
9/23/10, 4:33 PM
#6

#4 Frågan är hur jag ska skriva. Och varför ska min nuvarande psykolog läsa det? Han ska ju ändå sluta.

Annons:
Kalendula
9/23/10, 4:43 PM
#7

#6 Skriv precis som du känner, och för att han ska veta hur du känner, och då skriver dom in ett meddelande i din journal om att nya psykologen ska läsa din journal innan h*n möter dig.Glad

Så, har jag gjort till varenda psykolog jag gått hos, så att jag sluppit uppreapa mig till varje ny jag kommit till. Det står i min journal att jag inte orkar upprepa mig och att varje ny läkare eller psykolog ska läsa min journal.

Jag skickar alltid brev till min läkare tex, det gör att jag slipper att vänta i telefon på att komma fram, jag slipper att vänta på att hon ska ringa upp, och jag får ett brev tillbak om det jag vill ha och att det går bra.

Går på återbesök en gång om året för att bara samtala en stund med henne, men sedan är det brev som gäller.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Tangotime
9/23/10, 4:47 PM
#8

Fy, jag blir bara irriterad och känner mig helt matt i kroppen bara jag tänker på det nu. Varför ska det alltid bli så här?

Kalendula
9/23/10, 4:53 PM
#9

För att vården skyller på sin ekonomi och dåligt med personal. Och är det då så att man hittar en bättre tjänst där man tjänar mer pengar så byter dom till den i stället.

Jag förstår dig så väl, men ge inte upp, skriv brev. Det gör att dom blir lite trötta på dig med. Och tillslut känner att dom är tvungna att ge dig det du begär. För i slutändan så är ju vården till för patienten, och vi är alla människor. Både dom och vi. Och säger man inte ifrån så händer det inget heller, och ett brev är bra för då har du det skrivet svart på vitt och du kan kopiera det du skrivit och skicka igen och igen.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Tangotime
9/23/10, 5:02 PM
#10

Mm, jag har ju lite svårt att stå upp för mig själv och vill verkligen inte vara en "jobbig" patient som dom blir irriterad på. Det är väl kanske det som är felet. Att jag alltid låter dom köra över mig medans jag bara tackar och tar emot. Hade det här gällt min dotter eller man så hade jag satt ner foten HÅRT för länge sen!

Kalendula
9/23/10, 7:48 PM
#11

Då tycker jag att det är dags för dig att sätta ner din fot, HÅRT för mår du inte bra så mår inte dina i din närhet heller bra Flört

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Tangotime
9/23/10, 8:03 PM
#12

#11 När du vänder på det så, så! Ja jag gör allt jag kan för min familj! Så nu "%%/%&(#¤&¤/%!!! Skrattande

Kalendula
9/23/10, 8:06 PM
#13

#12  Kyss

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
Ibbe
9/24/10, 11:36 AM
#14

Lycka till Tangotime… vårdsverige har blivit hemskt!

Tack för ordet
... och du... take care out there!

 

Inga-Britt I-B Gustafsson

Tangotime
9/24/10, 11:58 AM
#15

#14 Tack, ja det verkar ju faktiskt så!

Upp till toppen
Annons: