Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3675 ggr
Bergspuman
2010-09-23 12:09

OT - Odugliga chefer

På det här företaget jag jobbar finns det allvarliga chefs- och ledningsproblem.

Jag har de senaste 3 åren haft en chef som egentligen inte gillar personalansvar, inte tycker om att hantera Medarbetare och som skyr konflikter.

Han har konsekvent undandragit sig att hjälpa mig vid de tillfällen i år som jag drabbats av överbelastning. Nu fick jag även veta att han inte informerat löneavdelningen om min nya lön, så alla andra på företaget har fått sina nya lön och det retroaktiva i septemberlönen - men inte vi som har honom som chef!

Fan vad jag blir FÖRBANNAD.

Han ersätts på måndag av en annan odugling. En snorvalp ca 10 år yngre än jag, som i mina ögon är en smitare och glidare. Jag har kunnat iaktta de senaste 1,5 åren hur han missköter sina projekt, inte informerar, undandrar sig sådant som är hans uppgifter, underlåter att kalla mig till projektmöten, talar inte om tidplaner och leveranstidpunkter, osv.

Med tanke på att mina yngre bröder, som jag har skött om allihopa, bytt blöja på, nattat, läst saga för, osv. är i hans ålder kommer jag aldrig att kunna betrakta honom som chef. Har haft en chef i hans ålder förut, den killen viftade jag typ bort.

Sorry - jag är storasyster och jag underkastar mig verkligen inte vilken chef som helst.

Men de här två, tar nog priset… förutom VD'n då och den där knäppa karln på tradingföretaget…

Chefsrekrytering lämnar fortfarande en hel del övrigt att önska…

Ibland önskar jag att alla anställda rev i med massuppsägningar, då skulle kanske företaget fatta att det är helt jävla fel ute…

Annons:
Zaphix
2010-09-23 12:44
#1

Skulle nog ge den nya killen en chans, tittade på din profil och såg din ålder, så killen är runt 36 år. Kalla det snorvalp och vifta bort en vuxen man är lite taskigt kanske.

Han kanske kommer passa jättebra som chef, vänta och se hur det blir. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
2010-09-23 12:56
#2

Nä jag känner den där killen, han duger ingenting till. Han är bara ute efter makt och titlar och vill inte ha något ansvar.

evrekaw
2010-09-23 15:24
#3

Gillar inte heller min chef, men han har skärpt sig lite faktiskt efter alla klagomål…

Kanske snorvalpen kan växa och bli bättre också, man vet aldrig… Ibland kan det ju regna manna från himlen och röda havet kan öppna sig och bana väg till den heliga arbetsfriden…Oskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: