Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3840 ggr
[YlvaP]
9/17/10, 7:56 PM

Jaha då var det fredag igen

Och det är alltid lika trist här på iFokus. Har inga vänner och vågar mig inte ut heller för att jag är rädd att göra bort mig. Håller mig här hemma med barnen men det är lika tråkigt det med för jag har varken pengar eller fantasi att göra något med barnen.

Det är Skördefest runt om på Åland men vågar inte fara dit heller för förra gången jag var dit så fick jag panik och vi åkte hem.

Annons:
HannaM
9/18/10, 12:19 AM
#1

Jadu, fredagar är överskattade tycker jag. Du kan inte baka något med barnen? Lite fredagsmysfika? Det har jag i alla fall uppskattat när jag var yngre.

Odinn
9/18/10, 12:30 AM
#2

Kolla på en rolig film med barnen kanske?
Eller gå på bio?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[YlvaP]
9/18/10, 10:55 AM
#3

Baka skulle vi kunna göra.

Finns ingen biograf här på ön. Fungerar mest på sommaren.

HannaM
9/18/10, 1:42 PM
#4

#3 Baka är ju bra, man blir underhållen en stund när man gör deg och smet och sen blir det gott i slutändan=) Behöver ju inte bli så himla dyrt heller. Scones innehåller ju mest smör och mjöl tillexempel.

[YlvaP]
9/18/10, 1:49 PM
#5

Ja scones som är så gott. :D

Annons:
Santhe
9/19/10, 5:55 PM
#7

Olika pyssel?

Pärla: grytunderlägg, halsband, armband, nyckelringar mm.

Sagostund, läs en bok, högläsning? En tur till biblioteket, låna böcker, musik, talböcker?

Sångstund?

Promenad -leta kottar, vitmossa, fina stenar och smycka krukväxterna hemma.

Plantera frön, apelsinkärnor, ärtor, äppelkärnor, avokado?

Gör isglass i istärningsflaken med saft?

evrekaw
9/19/10, 6:46 PM
#8

På fredagar slutar jag tidigt, så då hinner jag laga god och mer tidskrävande mat. Det är mitt fredagsmys. Sedan kan man ju alltid ingå i ett gäng som fulkopierar filmer så att man gratis kan titta på DVD…

Men det där sista sa jag inte…TystOskyldig

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Saga85
9/19/10, 7:04 PM
#9

Spela sällskapsspel kan vara kul. Man behöver ju inte köpa dyra spel heller, går ju lika bra att göra egna - då blir det ju lite extra pyssel dessutom. Twister fixas ju lätt till genom lite fantasi (ett lakan med målade prickar och ett hemmagjort snurrbräde), charader, egna brädspel, osv.

[YlvaP]
9/19/10, 7:51 PM
#10

Vilka fiffiga idéer ni har. Tack allesammans! Skrattande

Upp till toppen
Annons: