Annons:
Etiketthumor
Läst 4349 ggr
Hawknestgrove
9/23/10, 3:23 PM

Dagens vårdSverige...

En söt mormor ringde Sahlgrenska sjukhuset: Hon frågade försynt: "Är det möjligt att tala med någon som kan berätta för mig hur en patient gör?"

Sköterskan sa, "Jag ska kolla. Vad är namn och rumsnummer för patienten?"

Mormodern med sin svaga, darrande röst sa:: Ebba Persson Rum 2

Sköterskan svarade: "Jag sätter dej på vänta medan jag kontrollerar med sjuksköterskans station för det rummet."

Efter några minuter återvände sköterskan till telefonen och sa, "Jag har goda nyheter. Hennes sköterska berättade för mig att Ebba mår bra.

Hennes blodtryck är bra, hennes hjärta fungerar precis normalt och hennes läkare, Dr Hjälplös, har planerat att hon skulle åka hem i morgon .. "

Mormodern sa, "Tack. Det är underbart. Jag var så orolig. Gud välsigne dig för de goda nyheterna."

Sköterskan frågde: "Är Ebba din dotter?"

Mormodern svarade, "Nej, jag är Ebba Persson i Rum 2. Ingen har berättat ett skit för mej"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
evrekaw
9/23/10, 3:29 PM
#1

Ha, ha - helt underbart!!! Skrattande

Jag fick av en slump veta att de tagit bort en cysta som också cellprovtestats vid min framfallsoperation. Ingen hade sagt det. Det kom bara som en slump när en annan på Gyn halvhögt skummade igenom min journal… Ska det vara så?Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Kalendula
9/23/10, 3:29 PM
#2

Åh, vad jag känner igen det :O)

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Handikappadmus
3/18/15, 12:19 AM
#3

Naaw Det där stämmer verkligen in. I dagens PK samhälle kan endast den som har råd få kärlek och omtanke. Typiskt. 😐

Zadeira
3/18/15, 8:22 PM
#4

Jag fick igår veta att en av mina diagnoser togs bort i januari efter att läkaren bedömt den som borta vid vårt möte. I januari. Utan att nämna det för mig överhuvudtaget, varken då eller efteråt. Fick av en slump veta det då jag behövde ett intyg och min journal lästes av en helt annan vårdpersonal. Jaha, sa ja och undrade hur läkarna är funtade om de plockar bort och tillskriver diagnoser utan att ens nämna det för patienten.

[lillalollo]
4/1/15, 5:23 PM
#5

hahaha

Upp till toppen
Annons: