Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3683 ggr
[LucyInTheSky]
2010-09-01 01:53

Glad, glad, glad!! OT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle ge katterna mat och jag har en skyggis här hemma vid namn Sigge.. Han kommer från KKS och har inte haft det lätt i livet lilla kissen.

När han kom till oss så låg han under soffan och morrad i 2 månader.. =(

Men i allafall nu ikväll tänkte jag försöka mig på att lyfta upp och ha kvar kisse i famnen för att se hur han reagerade på det.. Har bara fått klappa över ryggen och lyfta och sätt ner snabbt vid matskålarna innan..

Så jag lyfter upp kisse och han vänder på huvudet och tittar på mig. Och vet ni vad?? HAN SPINNER! Lilla älskade Sigge spinner.. Han har aldrig spunnit i min närhet innan..Jag släppte ner honom ganska snabbt och fortsatte klappa på golvet i stället så han inte skulle bli rädd.. Men vilka framsteg!! Herre gud! Jag har haft kisse ett år nu och han är ju så skygg för händer och närhet.. Förväntade mig inte detta idag!! =)

Jag vet inte vad jag ska göra! Gråter, studsar, dansar och vill skrika av lycka!! Jag är hundra på att under all den skygga fasaden finns en kelgris som vill fram!

Annons:
[YlvaP]
2010-09-01 09:14
#1

Vad kul att höra. Han börjar känna sig trygg med dig. :D

kerstinjo
2010-09-01 09:21
#2

Härligt att läsa så här på morgonkvisten.

Tack för dagens första leende.Glad

 Kerstin 

 

Aviendha
2010-09-01 15:54
#3

Åh, så underbart! :)

evrekaw
2010-09-01 17:48
#4

Bravo! Du måste gjort det riktigt bra - en skygg katt vänder man inte på i första taget. Imponerande!!!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[LucyInTheSky]
2010-09-01 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Han har tagit ett myrsteg i taget under året jag haft honom.. =)

Men som sagt jag är säker på att det blir en kelig katt av honom. Kanske inte knä-katt men han kommer nog uppskatta människa-kisse-gos =)

isa
2010-09-02 14:34
#6

Åh vad härligt att höra! Vad fin han är! Jag är säker på att han kommer bli en trygg och lycklig katt hos dig.

#4 Håller med dig! En eloge skall du ha LucyInThesky, en skygg katt är verkligen inte det lättaste att "få ordning" på.

Annons:
Hawknestgrove
2010-09-03 00:23
#7

ja jättegrattis!!!!! han är er alldeles egna kisse nu va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2010-09-03 00:34
#8

Ja, har bara mina katter kvar nu. 4 pojkar. Sigge, Melvin, Nemo och Ruu.

Intressanta små pojkar hela högen. =) Nemo var precis likadan som Sigge i början. Ilsk och väldigt tveksam till vad vi människor ska vara bra till.. Men Nemo var så liten så det gick fortare att övertala honom att han kunde nog ha lite nytta av mig endå ;)

Nu är Nemo en kelgris med mig men är väääääldigt nervös runt alla andra. Hoppas på att Sigge oxå vill bli "mammas" katt så småning om.

Dom andra två är två STORA gos.. Kelar gärna och med allt och alla. Så folk som hälsar på tror bara att jag har två katter. De andra två syns inte.

Hittekatter hela bunten. Katter som ingen velat ha och helt enklet slängt ut.. Eller som i Sigges fall varnvårdat..

Hawknestgrove
2010-09-03 01:24
#9

Gråter tur att du finns för dem

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: