Annons:
Etikettbehandling
Läst 4454 ggr
[YlvaP]
2010-08-13 23:08

Slut på medicin

Jag har tagit steget om ett knasigt sätt slutat med medicin. I allafall alla utom en. Jag tar inte längre Sertralin pga viktuppgång (tidigare Optipar) och inte heller Concerta, har inte råd.

Så neckdelarna tog över så att säga. Jag vet att jag säkert skulle må bra med dessa mediciner så vill jag inte gå upp mer i vikt för jag är redan överviktig och sen nu när jag är sjukskriven så får jag inte speciellt mkt pengar och Concertan är inte på rabatt här.

Så när sista Concertan som jag tog i tisdag så köpte jag inte ut någon ny. Slutade rakt av.

Annons:
Bergspuman
2010-08-13 23:15
#1

Aj aj, det kanske inte var så bra? Jag skulle nog säga att du får ta ett snack med din läkare igen och försöka pröva en annan medicin som dels är rabatterad, dels inte ger viktuppgång som bieffekt.

[YlvaP]
2010-08-13 23:25
#2

Ja jag får nog göra det. Men har ingen tid till henne på länge.

evrekaw
2010-08-14 23:05
#3

#2 Om det är akut måste de ordna det! Kanske får man inte samma läkare som man är van och brukar få - men akuttider ska alltid finnas och tänk om du bara rasar nu….

Att tvärsluta brukar aldrig vara någon hit… Nu blir jag riktig orolig över dig…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-08-15 08:46
#4

Ja det är det jag är rädd för. Att jag faller rakt ner.

Det känns inte som om det är akut och visst skulle jag åtminstone få en telefontid eller även mejla henne under vardagarna så jag är inte helt borta från henne så att säga men har inte vågat berätta att jag slutat med medicinen så där tvärt. Jag har mejlat henne om att sluta och sen någon dag efter så har jag mejlat igen och ville börja så därför har jag inte mejlat nu. Obestämd

evrekaw
2010-08-15 23:09
#5

#4 Se till att få den där telefontiden INNAN du rasar… Du vet att vägen upp är mycket längre och brantare om man dippat ända ner i djupaste hålet… Vänta inte tills du hamnat där… snälla…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-08-16 18:08
#6

Ja jag skall försöka kontakta henne innan. Vet bara inte hur jag skall ta upp det med henne ännu en gång till.

Annons:
evrekaw
2010-08-16 21:17
#7

#6 Skit det samma hur rörigt det blir, pinsamt eller vad det nu är du känner… Det viktigaste är ju hur du ska må i slutänden…

Jag brukar bara snurra på och svamla ibland när jag inte riktigt vet hur jag ska säga - det brukar alltid lösa sig - för tack och lov har de ju utbildning för att hantera virrpannor som oss…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-08-16 21:35
#8

Hehe ja det har dom ju. Skall väl skriva ett mejl till henne så har hon att läsa imorgon.

[YlvaP]
2010-08-17 22:38
#9

Nu har jag skickat iväg ett mejl. Skäms för att jag skrivit den och väntar nu på en utskällning. :( Vill skära mig för att döva mina känslor.

Bergspuman
2010-08-17 22:42
#10

Fick ett bra tips idag. Slå istället med dammsugarröret på sängen för att få utlopp för frustration och känslor.

[YlvaP]
2010-08-17 22:44
#11

Hehe. Inte en sån bra idé för ungarna ligger och sover. Tungan ute

Bergspuman
2010-08-17 22:49
#12

Hade du vedbod skulle jag säga att du skulle hugga ved, och fräsa allt du orkade när du klyver en rejäl klabb Glad

[YlvaP]
2010-08-17 22:54
#13

Mmm det skulle vara något, synd bara att jag inte har någon.

Annons:
Bergspuman
2010-08-17 22:55
#14

Riva sönder lite tidningar då - fast det kanske prasslar för mycket.

[YlvaP]
2010-08-18 20:14
#15

Nu fick jag en "akut"tid på fredag. Hon skulle boka om sa hon. Undrar vad hon menade med det. Jag skulle få något nytt och som inte gör att jag går upp i vikt skrev hon i mejlet.

evrekaw
2010-08-20 23:34
#16

Nåt riktigt vidrigt för att få utlopp för ev självdestruktiva tankar är att tvinga sig ta en rå lök att ta en tugga av, som om det vore ett äpple… Huäää

Annars gillar jag biltvätten med borstar bäst. Där kan man skrika allt man kan utan att någon hör eller ser - det är min favorit. Har väldigt ren bil vissa perioder…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-08-20 23:41
#17

Ja ni har så bra idéer vad gällande att komma på andra tankar. Men jag kan inte släppa tankarna att få skära mig vilket jag tyvärr gjorde iaf. :( För det hände så mycket så jag var helt förstörd igår.

Fick iaf en ny medicin som heter Efexor och den skall inte ge viktuppgång och sen skall vi på sikt försöka byta ut Risperidalen som ger mig ökad aptit mot en annan medicin som hjälper mig mot mina tvångshandlingar.

Upp till toppen
Annons: