Annons:
Etikettpsykoser
Läst 4328 ggr
kerstinjo
2010-08-09 20:48

Psykopati.

Jag har utlovat en artikel om psykopati.

Shit, jag vet inte om jag kan göra det lättläst.

Men ändå känner jag att det att behövligt, för det finns så många feluppfattningar.

Finns det någon som kan scanna mitt examensarbete och göra det mindre i omfång.

Jag klarar inte att minska ner det, för då får den här komplexa saken till sin fulla rätt.

 Kerstin 

 

Annons:
ttss
2010-08-09 21:39
#1

Jag tycker personligen att du skall ta med allt, för som du skriver det är en sådan komplex sak. Kanske kan du skriva en kort sammanfattning i början?

kerstinjo
2010-08-09 22:44
#2

Jag har jobbat mycket med psykopatiska bersonligheter och jag har ingen aning om hur jag ska påbörja en lättläst "story" om det.

Psykopati och dess verkningar, orsaker osv fick mig att skriva min allra lägsta och genomgående  och faktabaserade  story för att få min psykutbildning.

Jag har det i huvudet, men det blir en lång historia, för begreppet psykpati är enorm komplext.

Jag gjorde besök på Falbygdsklinikerna, Rättspsyk i Göteborg, Tidaholmsanstalten och jag fick en ganska sammanfattande uppfattning om psykopati-

MEN, jag känner ändå att jag inte har koll på läget.

*funderar*

 Kerstin 

 

LenaR
2010-08-09 22:58
#3

Hur lättläst måste det bli? Du kanske underskattar oss?  Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

kerstinjo
2010-08-09 23:07
#4

En massa A fyra ark. *pust'

 Kerstin 

 

ttss
2010-08-09 23:14
#5

Jag ber om ursäkt, för jag måste har uppfattat dig fel, läste det som om du hade en text som du kunde publicera här men som du tyckte var för lång/svårläst… Men läste om och så att det handlade om ditt examensarbete. 

Det finns ingen lättläst story om psykopati. Förstår hur komplext det kan vara, har tyvärr fått uppleva en psykopat på nära håll. 

Min åsikt är att man aldrig kan vara "färdig utbildad" och ha fullständig koll på något.

Cochon
2010-08-10 00:11
#6

Jag vill ha hela texten, det är ju kul att läsa mycket :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
LinaIsabell
2010-08-11 18:26
#7

Kan man inte dela upp den i flera delar?

Flera artiklar som tar upp olika saker inom ämnet.

Kanske en sammanfattande, en som beskriver vad det är, en som beskriver vad det beror på eller dylikt?

LenaR
2010-08-11 18:52
#8

Eller bara en om kriterierna? De är ju rätt talande.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

kerstinjo
2010-08-11 19:07
#9

#8 Kriterierna är enorma och bara de behöver en hel sida för sig självt.

Nej, skämt å sido, så är diagnosen psykopati enormt svår och personen det gäller har ingen sjukdomsinsikt därför är det otroligt svårt att fånga in en person och ställa en diagnos.

 Kerstin 

 

[Franko]
2010-09-14 16:43
#10

Hur går det med artikeln ?  Håller du på skriva den ?

Upp till toppen
Annons: